Cloud Technologies zadebiutuje w piątek
- Utworzono: czwartek, 17, maj 2012 12:11
Cloud Technologies, warszawska spółka specjalizująca się w rozwiązaniach opierających się na przetwarzaniu w „chmurze”, zadebiutuje jutro na NewConnect. Z prywatnej oferty pozyskała 0,36 mln zł, które przeznaczy na stworzenie innowacyjnych technologii.
Cloud Technologies to spółka działająca w segmencie nowych technologii, która koncentruje się na serwisach internetowych, w tym rozwiązaniach w modelu przetwarzania w chmurze.
„Działalność spółki jest związana z rynkiem reklamy internetowej. Po pierwsze spółka posiada w swoim portfelu serwisy internetowe o miesięcznym zasięgu na poziomie 0,5 mln użytkowników generujących blisko 10 mln odsłon, na których emitowane są reklamy. Po drugie spółka jest dostawcą narzędzi i technologii służących do optymalizacji wykorzystania powierzchni reklamowej” - tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
W szczególności dotyczy to technologii behawioralnych, które umożliwiają precyzyjne określenie profilu zainteresowań użytkownika oraz na tej podstawie dostarczenie mu potencjalnie interesującej kreacji reklamowej. Przeprowadzone szacunki wskazują, że tego typu rozwiązania mogą zwiększyć wartość powierzchni reklamowej nawet o 200 – 300%.
„Dlatego postanowiliśmy zainwestować blisko 0,8 mln zł w stworzenie behavioralengine.com, narzędzia przeznaczonego dla wydawców, którzy chcą znać preferencje swoich użytkowników w celu lepszego dopasowania publikowanych treści, także reklamowych” - zapowiada prezes. Narzędzie dostępne będzie w formie e-usługi w II kw. 2012 roku.
Kolejnym projektem, w który Cloud Technologies inwestuje 0,4 mln zł to foo.to - narzędzie, które umożliwi dzielenie się zdjęciami w atrakcyjny sposób. Serwis będzie zoptymalizowany pod kątem nowych rodzajów urządzeń oraz zmieniających się trendów w sposobie interakcji użytkowników z witrynami internetowymi.
Działalność związana z rynkiem reklamy to nie wszystko. Spółka dywersyfikuje działalność w kierunku zwiększania przychodów z e-usług przeznaczonych dla segmentu B2B. Prawdopodobnie na początku czerwca rozpocznie budowę narzędzi do prowadzenia badań rynkowych on-line. Projekt został zakwalifikowany do dofinansowania w ramach Działania 8.1 PO IG.
O spółce
Cloud Technologies prowadzi działalność z wykorzystaniem technologii internetowych, koncentrując się na narzędziach służących do komunikacji oraz zarządzania treścią w Internecie. Jest też dostawcą rozwiązań przeznaczonych dla rynku reklamy internetowej. Spółka jest również operatorem serwisów internetowych i e-usług przeznaczonych dla różnych segmentów rynku, dywersyfikując w ten sposób źródła przychodów oraz minimalizując ryzyko prowadzonej działalności. Realizowane projekty cechują się przy tym wysokim współczynnikiem synergii, dzięki czemu możliwe jest ograniczenie kosztów oraz zwielokrotnienie korzyści.
Źródło: Everestconsulting
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki