Debiut Forposta S.A. już 22 maja 2012r.
- Utworzono: poniedziałek, 21, maj 2012 09:55
Już w najbliższy wtorek, na rynku pojawi się 379 spółka. Będzie nią Forposta S.A., firma świadcząca usługi doręczeń przesyłek adresowych.
Emitent dysponuje około 1,5tys., ogólnopolską siecią doręczycieli. W Dokumencie Informacyjnym znajduje się nawet informacja, iż zdaniem Zarządu w 2011r. Spółka była największym podwykonawcą Poczty Polskiej w zakresie doręczeń przesyłek adresowych, doręczając w ubiegłym roku ponad 1,5mln zł przesyłek pocztowych.
Forposta S.A. świadczy również usługi bezadresowego, adresowego oraz bezpośredniego kolportażu materiałów reklamowych dla sieci handlowych oraz dla regionalnych i lokalnych firm na terenie całej Polski w ramach dotarcia do odbiorcy prywatnego. Emitent oferuje dodatkowo usługę kolportażu bezpośredniego do wybranej przez klienta grupy docelowej w wyznaczonych punktach i miejscach publicznych.
Emitent w Dokumencie podaje, iż od początku swojej działalności doręczył już ponad miliard druków bezadresowych.
Z 1 stycznia 2013r. Spółka wprowadzi nową usługę - Pocztę Miejską, która oznacza doręczenia pocztowe na terenie danej aglomeracji. Co ciekawe, usługa ta dostarczy klientom najważniejszych wartości, tj. szybkiego doręczania, nawet w dniu nadania i niskiej ceny za doręczenie. Na pierwszym etapie Emitent wdroży usługę na terenie 16 największych aglomeracji w Polsce. W kolejnym kroku Spółka rozszerzy usługę na doręczenia również pomiędzy aglomeracjami w ramach Poczty Międzymiastowej.
W ofercie prywatnej, przeprowadzonej w okresie od 1 do 31 marca 2012r. Spółka zaoferowała 454,546 akcji serii B o wartości nominalnej 0,1zł po cenie emisyjnej 11zł za akcję, dzięki czemu pozyskała z emisji 5mln zł. Akcje objęte zostały przez 18 inwestorów. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na rozszerzenie skali działalności, a konkretnie:
- 1,2mln zł na zakup i wdrożenie systemu IT,
- 2,4mln zł na utworzenie 16 lokalnych sortowni,
- 0,6mln zł na rozbudowę centrum obsługi klientów,
- 0,8mln zł na działania promocyjno- reklamowe,
W 2011 roku prawie milion złotych zysku netto
W 2011 roku Forposta S.A. odnotowała 7,478mln zł przychodów ze sprzedaży i wypracowała niemal 1mln zł zysku netto.
W planach zwiększanie skali działalności
Główne elementy strategii rozwoju na lata 2012-2013 koncentrują się na wprowadzeniu nowej usługi - Poczty Miejskiej, a w następnym etapie Poczty Międzymiastowej, w celu wyjścia z usługami doręczeń pocztowych na obszar całej Polski.
Po rejestracji w KRS emisji akcji serii B struktura będzie prezentowała się następująco:
Instrumenty wprowadzone do obrotu:
- 454,546 praw do akcji serii B,
o wartości nominalnej 0,1zł każda,
Zadania Autoryzowanego Doradcy dla Spółki pełni Invest Concept Sp.z.o.o.
Pełna treść Dokumentu Informacyjnego znajduje się tutaj
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki