QubicGames - raport w drodze na parkiet
- Utworzono: sobota, 06, sierpień 2016 22:10
W raporcie okresowym za I półrocze roku 2016 władze QubicGames S.A. podkreślają, że we wszystkich analizowanych okresach EBITDA była dodatnia. Owe okresy to zarówno półrocza 2015 i 2016, jak i same drugie kwartały.
Niestety, nie o wszystkich pozycjach wynikowych QubicGames można powiedzieć to samo, co o EBITDA. Nim jednak przejdziemy do szczegółów, przedstawimy pokrótce tę spółkę.
QubicGames nie jest jeszcze na NewConnect, dopiero zmierza na ten rynek. Dostęp do systemu EBI firma otrzymała 26 czerwca. W ofercie publicznej przydzielono 2,1 mln sztuk akcji serii C (każda o nominale 10 groszy) - łącznie pozyskując 4,2 mln zł.
Jeśli chodzi o działalność, to branżą są tu gry komputerowe. Spółka programuje gry na takie platformy jak Nintendo, Android, PC, Play Station i nie tylko. Wybrane tytuły (nie wszystkie miały już swoją oficjalną premierę) to np. Geki Yaba Runner, Robonauts, Air Race Speed czy Shadow. Do tego dochodzą takie produkty jak wieloplatformowy silnik C-Way, wyposażony w narzędzia do tworzenia i portowania gier 2D / 3D, a także portal internetowy AdoptMyGame dla deweloperów i wydawców gier.
Prezesem zarządu jest Jakub Pieczykolan, w zarządzie mamy też Radomira Woźniaka - członka. Radzie nadzorczej przewodzi Andrzej Wojno. Akcjonariat prezentuje się następująco (w ślad za raportem, akcje J. Pieczykolana są uprzywilejowane):
A oto rezultaty, jakie firma zaprezentowała w badanych okresach:
Przychody za pierwsze półrocze 2016 to 264,2 tys. zł -oznacza to 75,8 proc. sumy notowanej rok wcześniej. Również w samym II kwartale doszło do obniżki obrotów r/r.
EBITDA za 6 miesięcy tego roku to 20,8 tys. zł (rok temu aż 184,3 tys. zł). Wyniki operacyjny i netto zeszły niestety na minus, również w kwietniu, maju i czerwcu. W istocie ujemny był też wynik netto na sprzedaży - w półroczu 230 tys. zł poniżej zera. Na czysto firma w tym okresie straciła 223,4 tys. zł.
W aktywach trwałych największa pula pod koniec czerwca 2016 to inwestycje krótkoterminowe (3,44 mln zł), co tak naprawdę oznacza środki pieniężne (głównie te pozyskane w drodze oferty publicznej). Majątek trwały to przede wszystkim (1,38 mln zł) wartości niematerialne i prawne. Ogólne zadłużenie jest dość niskie - 19 proc. pasywów. W istocie przez rok znacząco się obniżyło, co oznaczało przede wszystkim redukcję zobowiązań krótkoterminowych. Inna rzecz, że do zobowiązań wypada doliczyć jeszcze rozliczenia międzyokresowe - ostatnio 249,2 tys. zł.
Dodajmy, że znacząco wzrósł przez ten czas kapitał własny - i wskaźnik jego zadłużenia spadł z 3,04 pkt do 0,23 pkt.
Zarząd ocenia, że struktura bilansu jest stabilna. Wzrosły w półroczu koszty amortyzacji, co było związane z premierą gry Geki Yaba. Spółka ma teraz znaczące plany wydawnicze, związane z nowymi grami, planuje też rozwój wspomnianego wyżej silnika.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki