Na cyfrowej muzyce da się zarobić
- Utworzono: piątek, 10, marzec 2017 21:37
Firma e-Muzyka S.A. określa się jako 'lider rynku cyfrowej dystrybucji muzyki w Polsce'. Posiada prawa do kilku milionów utworów muzycznych, w tym z takich czołowych wytwórni jak Universal, Sony czy Warner. Do tego reprezentuje więcej niż 100 polskich wytwórni niezależnych.
Oferta przedsiębiorstwa to m.in. cyfrowa dystrybucja muzyki (jak określono to na witrynie spółki, chodzi o 'dostarczanie kontentu do wszystkich największych sklepów z muzyką cyfrową w Polsce i na świecie'). Inny aspekt to przygotowywanie dzwonków i sygnałów oczekiwania na połączenie dla operatorów telefonii komórkowej.
Inna część oferty to realizacja ("pod klucz") serwisów muzycznych. E-Muzyka wykonała takie m.in. dla TVP czy Carlsberg/Somersby, z usług emitenta korzystają też Muzodajnia, Empik czy GoOn (i nie tylko). Poza tym e-Muzyka prowadzi doradztwo marketingowe i na zlecenie zarządza treściami na youtube.
Akcjami spółki handluje się na NewConnect. Wygląda to tak:
Warto było - o czym rzecz jasna przekonujemy się po dłuższym czasie - dokonać długoterminowej inwestycji i kupić papiery spółki w listopadzie 2012, po 0,77 zł od sztuki (były takie okazje). Ostatnio wahania obejmują zakres 2,50 zł - 2,78 zł. W największej ogólności wciąż utrzymuje się trend wzrostowy.
Raport, który teraz przedstawił emitent, utrzymany jest w optymistycznym nastroju. Czytamy np., że rynek ma się dobrze: przychody z dystrybucji muzyki cyfrowej na świecie rosną w tempie 10 proc. rocznie i już przerosły wpływy z dystrybucji płyt fizycznych. W roku ubiegłym e-Muzyka po raz pierwszy przekroczyła poziom 20 mln zł przychodów.
Ostatecznie wyglądało to wszystko tak:
21,47 mln zł - takie były przychody, o prawie 8 proc. większe niż rok wcześniej. Udało się też powiększyć kwoty zysków, aczkolwiek nie wszystkie rentowności się poprawiły. Marża netto wzrosła (nieznacznie, bo z 6,11 proc. do 6,38 proc.), podobnie marża netto na sprzedaży (też skromny ruch), zaś rentowności EBITDA i operacyjna delikatnie spadły.
Ostatecznie e-Muzyka zarobiła na czysto 1,37 mln zł, zaś w 2015 było to 1,21 mln zł.
Co można rzec o danych bilansowych? W majątku dominują aktywa obrotowe, ostatnio 11,3 mln zł. W skali rocznej wzrosły o 28,5 proc. Duża ich część to środki pieniężne, które zresztą też się powiększyły. Finalnie opiewały na 5,8 mln zł pod koniec grudnia. Dawało to solidną wypłacalność natychmiastową, w istocie firma bez problemu radziła sobie ze zobowiązaniami bieżącymi.
Złota reguła bilansowa jest zachowana (kapitał trwały pokrywa aktywa tego rodzaju, zresztą z dużą nadwyżką). Wskaźnik płynności bieżącej to 2,36 pkt. Ogólne zadłużenie na poziomie 34 proc. można uznać za niskie.
Wyniki przedsiębiorstwa prezentują się bardzo przyzwoicie i wygląda na to, że faktycznie przeżywa ono obecnie dobry czas, jak też i zapewne ma niezłą przyszłość przed sobą.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki