Eurosnack - rosnąca sprzedaż
- Utworzono: piątek, 27, październik 2017 17:55
Eurosnack istnieje już 21 lat - od roku 1996. Firma produkuje słone przekąski (chrupki, w tym bezglutenowe) oraz ciastka (biszkopty tradycyjne i krakowskie). Do tego oferuje słomkę ptysiową.
Prezesem zarządu jest Andrzej Krakówka, radzie nadzorczej przewodzi Marcin Kłopociński. Głównym akcjonariuszem jest właśnie ten ostatni (40 proc. kapitału i głosów), acz wraz z podmiotem zależnym o nazwie Private Investors sp. z o.o. Corvus FIZ ma 13 proc., New Gym S.A. 34 proc.
Dopiero 14 listopada ukaże się raport Eurosnack za III kw. 2017, na razie więc dysponujemy kwotami półrocznymi. Spójrzmy:
W ciągu 6 miesięcy tego roku przychody wyniosły 13,03 mln zł. Były więc bardzo duże - wzrosły w stosunku rocznym o blisko 85 proc. To zapowiadał już pierwszy trymestr 2017.
Poprawiły się również wyniki, np. operacyjny podniósł się z 87 tys. zł do 791 tys. zł. W tej sytuacji rentowność operacyjna skoczyła z 1,23 proc. do 6,1 proc. Marża netto wzrosła z 0,73 proc. do 5,20 proc. Uzyskano tym samym ponad 677 tys. zł zarobku na czysto.
Druga rzecz to pozycje bilansowe:
Pod koniec czerwca aktywa trwałe opiewały na 7,06 mln zł, obrotowe na 6,44 mln zł. Złota reguła bilansowa jest wypełniona (to dobrze i lepiej niż w finale czerwca 2016).
Wskaźnik płynności bieżącej nie jest bardzo wysoki (raptem 1 pkt), ale i tu należy się pochwała za jego podwyższenie w ciągu 6 i 12 miesięcy. Nisko natomiast prezentuje się wypłacalność natychmiastowa (jakkolwiek środki pieniężne wzrosły).
ROE i ROA za I - II kw. 2017 to 10,6 proc. i 5 proc., rok wcześniej zaliczono dużo niższe poziomy (1,12 proc. i 0,54 proc.).
Wypada jeszcze przypomnieć kwoty z lat 2015 - 2016:
Przychody w roku 2016 wyglądały znacznie lepiej niż w 2015 - podniosły się o 7,7 mln zł, cokolwiek imponująco. Firma wygenerowała 336 tys. zł zysku na czysto (0,51 proc. obrotów).
2,30 zł - to szczyt z 17 czerwca 2015. Oczywiście to było dawno temu. Później wykres poszedł w dół, w styczniu 2017 zakreślono 0,34 zł w roli dołka. Kolejna faza najpierw wydawała się wzrostowa, ale ostatecznie lepiej uznać ją za konsolidację 0,34 - 0,60 zł. Aktualnie testowane są jej dolne ograniczenia, mamy 0,36 zł. Wskaźnik POS, formalnie rzecz biorąc, dał sygnał pro-zakupowy.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki