Jak zarabia e-Muzyka?
- Utworzono: sobota, 09, marzec 2019 20:09
Firma e-Muzyka określa się jako "lider rynku cyfrowej dystrybucji muzyki w Polsce". Jej klienci to "wszyscy znaczący gracze na polskim rynku dystrybucji kontentu mobilnego", w tym "operatorzy, portale, media, firmy FMCG". Klientom tym e-Muzyka oferuje m.in. szeroką bazę dzwonków na telefony, ringbacków (tj. utworów emitowanych w czasie czekania na połączenie) i teledysków.
Z najnowszego raportu e-Muzyki dowiadujemy się, że firma reprezentuje ponad 300 polskich wytwórni niezależnych i współpracuje z czołowymi wytwórniami, w tym takimi jak Warner, Sony czy Universal. Formalnie przedmiotem działalności e-Muzyki jest "dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów". Spółka jest m.in. twórcą "największych serwisów muzycznych w Polsce" (jak Empik.com czy sklep mp3 sieci T-Mobile). Zarządza też treściami na Youtube.
Głównym akcjonariuszem podmiotu jest Empik S.A. (80,25 proc. głosów i akcji). Drugie miejsce zajmuje Jacek Wolski (5,02 proc.). Free float krążący na NewConnect to 14,73 proc.
Zerknijmy na wyniki finansowe e-Muzyki za lata 2015 - 2018:
Przychody za rok 2018 wyniosły 30,3 mln zł. To oznacza, że w relacji rocznej wzrosły one o blisko 40 proc. Wynik operacyjny powiększył się o ponad 26 proc., rosnąc z 1,84 mln zł do 2,33 mln zł. Na czysto wygenerowano zysk wynoszący 1,85 mln zł.
Rentowności okazały się nieco słabsze niż w roku 2017. Zasadniczo jednak w całym badanym czteroleciu marże utrzymywały się na zbliżonych poziomach, choć formalnie rok 2017 był najlepszy.
Parę słów wypada rzecz także o bilansie:
Pod koniec 2018 roku aktywa trwałe warte były 2,86 mln zł, natomiast obrotowe wyceniano na 11,2 mln zł. Te pierwsze składały się głównie z wartości niematerialnych i prawnych, pozostałe pozycje były marginalne. Te drugie to przede wszystkim należności krótkoterminowe (prawie 6 mln zł).
Płynność bieżąca na poziomie 3,58 pkt jest bardzo przyzwoita, zresztą znacznie wzrosła w relacji rocznej. Złota reguła bilansowa jest zachowana, kapitał własny (znacząco) przewyższa aktywa trwałe. Ogólne zadłużenie jest niskie, to tylko 23 proc. pasywów. Przy dobrej płynności i wysokiej (68-procentowej!) wypłacalności natychmiastowej nie robi żadnego problemu fakt, iż zobowiązania mają charakter prawie wyłącznie krótkoterminowy.
Co do gotówki, to jej pula znacznie wzrosła od grudnia 2017 - z 364 tys. zł do 2,12 mln zł. W szczególności dodatnie były przepływy operacyjne netto (zaś inwestycyjne i finansowe - ujemne).
ROE i ROA, zwroty z kapitału i aktywów, wyniosły 35,6 proc. i 18,5 proc., były znacznie lepsze niż w roku 2017 (choć i wtedy nie były złe).
Tak wygląda wykres kursu akcji e-Muzyki na NewConnect:
W zasadzie jest to konsolidacja, acz można się pokusić o wytyczenie mniej lub bardziej wiarygodnych linii wzrostowych - jedną z możliwych zaznaczyliśmy. Zakres wahań od dość dawna to ok. 2,00 - 2,60 zł, pomijając okazjonalne wychylenia w jedną lub drugą stronę.
Jaki był rok 2018 od strony operacyjnej? Firma, jak czytamy, rozpoczęła projekt modyfikacji kontentu fulltrack w systemach w zakresie znaczników czasowych, wzięła się także za budowę zaawansowanych narzędzi raportowych. Wystartował projekt integracji dostaw z dystrybutorem Shazam i zrealizowała modyfikację zarządzania powiązaniami produktów w usłudze Duo. Taka terminologia jest dość fachowa i hermetyczna, ale w każdym razie pokazuje nam to, że e-Muzyka działa i się rozwija. Nie wymieniliśmy zresztą wszystkich podpunktów (była też np. modyfikacja interfejsu z serwisem Youtube). Na koniec można dodać, jako ciekawostkę, że e-Muzyka zatrudnia 18 osób, w tym 8 na etatach.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki