Ale Chat! Wywiad z Prezesem Morizon S.A.
- Utworzono: poniedziałek, 28, maj 2012 15:34
Prezes Zarządu Spółki Morizon S.A.- Bolesław Drapella, udzielił Nam odpowiedzi na kilka krótkich pytań zadanych podczas dzisiejszego chatu ze Spółką, zapraszamy do lektury.
Redakcja: Czy śledzą Państwo media?
Prezes Morizon S.A. Bolesław Drapella: W jakim kontekście? Oczywiście mamy monitoring prasowy, sami również jesteśmy aktywni medialnie na wielu frontach.
(Podczas rozmowy dowiedzieliśmy się, że Prezes Spółki śledzi także Nasz portal.)
Rok 2011 był trudnym dla spółek zajmujących się sprzedażą nieruchomości, a Morizon S.A. osiągnęła wyniki finansowe lepsze niż przed rokiem, co było kluczem do sukcesu?
Morizon, m.in. dzięki debiutowi na NewConnect, bardzo dynamicznie się rozwijał w 2011 r. i rozwija nadal. Dla spółki, która swój model opiera głównie na efektywności, trudne czasy na rynku są nawet czasem lepszą okazją do poprawy wyników. Dzieje się tak dlatego, że w cięższych czasach, nasi klienci dokładniej oglądają każdą wydawaną złotówkę, a więc jeśli mają możliwość wydania jej płacąc za efekt, bardziej niż po prostu za 'reklamę w ciemno' to to robią.
Korzystając z Państwa wyszukiwarki, wyskakuje pop-up „Zapisz się na powiadomienia o nowych ofertach”. Czy nie uważa Pan, że może spowodować to niechęć do korzystania z portalu?
Ten pop-up można sprawnie wyłączyć (raz na dobre), wybierając opcję 'nie pokazuj w przyszłości', robią tak osoby, którym ten pop-up przeszkadza. Jednocześnie funkcja powiadomień to jedna z kluczowych funkcjonalności nowoczesnego serwisu ogłoszeniowego, stąd tak duży nacisk naszej aplikacji na dotarcie z tą funkcjonalnością do odwiedzających. Ta funkcjonalność znacznie upraszcza i zwiększa realną skuteczność w szukaniu nieruchomości, oczywiście bardzo dokładnie mierzymy efekt jaki powoduje tak inwazyjna forma promocji tej funkcjonalności. Na razie pozytywne efekty są zdecydowanie widoczne, podczas gdy nie zanotowaliśmy spadku odwiedzin, czy jakości wizyt, od momentu wdrożenia tej wersji zachęcenia do powiadomień.
Z iloma pośrednikami współpracujcie Państwo? Jakie są warunki dołączenia do portalu?
W tej chwili mamy jedną z największych baz ofert nieruchomości w Polsce, ponad 1mln ofert. Współpracujemy z przeszło 2300 biurami, w których pracuje ok 10 tysięcy agentów i pośredników z aktywnymi ofertami nieruchomości.
A jeśli chodzi o warunki dołączenia do portalu?
Warunki dołączenia do portalu najlepiej widać na stronie http://www.morizon.pl/start, na której przedstawione są polecane przez nas pakiety, w tym również pakiety z tabletami gratis. Opłaty w Morizoni’e nie są jednak związane tyle z publikacją ofert, co z ich efektywnym promowaniem. W dużym skrócie, działamy bardzo podobnie jak Google AdWords i rozliczamy się z naszymi klientami za unikalne wizyty na szczegółach promowanych ofert (do wysokości salda na koncie w morizon.pl).
Wyniki osiągnięte przez Spółkę w I-wszym kwartale roku 2012 były dużo słabsze niż po I-szym kwartale roku ubiegłego. Perspektywy rynku na rok 2012 są jeszcze bardziej pesymistyczne niż przed rokiem, jak Zarząd Spółki zamierza się bronić przed negatywnym oddziaływaniem rynku?
Na wyniki w I kwartale 2012 r. wpływ miało kilka czynników, m.in. rozliczenie realizowanego przez Spółkę projektu unijnego, mniejsza dostępność kredytów hipotecznych oraz dodatkowe koszty związane ze strategicznym projektem mobilnym. Więcej o projekcie mobilnym można przeczytać na http://www.morizon.pro. to jest projekt innowacyjny nie tylko w skali Polski.
A jakie są prognozy Spółki w zakresie sprzedaży oraz wyniku finansowego netto na pełny rok obrachunkowy 2012?
Z uwagi na dynamiczny rozwój, Spółka nie podaje prognoz na 2012 rok. Mam jednak nadzieję, iz uda nam się w sposób istotny poprawić wyniki nie tyko w zakresie przychodów, lecz również zysku netto.
Dziękuję serdecznie za rozmowę.
Dziękuję również.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki