Koniec z landrynkami? Zmiany w obszarze działalności Dr Kendy
- Utworzono: wtorek, 29, maj 2012 12:58
Spółka Dr Kendy S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect w dniu 13 września 2010 roku. Od 2008 roku Spółka zajmowała się dystrybucją landrynek w metalowych opakowaniach. Emitent prowadzi swoją działalność na rynku polskim jak i na rynkach zagranicznych, wykorzystując pełny outsourcing produkcji i konfekcjonowania słodyczy, koncentrując się na marketingu i dystrybucji cukierków poprzez sprzedaż sieciową.
Niestety podejmowane działania wzmocnienia rozpoznawalności marki jak i rozpoczęcia sprzedaży cukierków poza granicami Polski nie przyniosły zamierzonych efektów.
Sprzedaż Spółki w 2010 roku wyniosła 497 866,32 zł przy marży zysku netto na poziomie 16.82%. Rok 2011 okazał się znacznie gorszym dla Spółki, bowiem jej sprzedaż osiągnęła niecałe 68% sprzedaży z ubiegłego roku. Jeszcze gorzej wyglądał wynik na działalności operacyjnej, który w ubiegłym roku wyniósł -270 138,53 zł. W głównej mierze przyczyniły się do tego wysokie koszty usług obcych, wynagrodzenia i amortyzacja znaku towarowego Spółki. Strata netto zanotowana w analizowanym okresie była dużo niższa od straty na sprzedaży i wyniosła -6 089,44 zł, ale było konsekwencją odsetek otrzymanych od jednostek powiązanych w kwocie 240 tys. zł.
Na koniec I kwartału 2012 Emitent odnotował przychody ze sprzedaży ośmiokrotnie niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego na co wpływ miała przede wszystkim niższa od zakładanej sprzedaż w I kwartale oraz likwidacja działalności handlowej jednego z głównych odbiorców Spółki. Ponadto w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2012 r. Emitent poniósł stratę z działalności operacyjnej w wysokości -198 tys. zł. oraz stratę netto w wysokości -52 tys. zł.
Powyższe wyniki zmusiły firmę do poszukiwań nowego modelu i obszaru działalności Spółki. Niestety na chwilę obecną jeszcze nie wiadomo w jakim kierunku zmierzają.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki