A.pl zamyka rok 2011 stratą
- Utworzono: środa, 30, maj 2012 13:30
Spółka A.pl Internet S.A. opublikowała raport roczny, w którym wykazała, że okres lipiec 2010 r. -grudzień 2011 r. zakończyła stratą sięgającą -6 194 300,04 zł.
W badanym okresie Spółka wypracowała przychody wysokości 10 617 751,91 zł, co jest dużym osiągnięciem dla Spółki w porównaniu do okresu lipiec- grudzień 2010, kiedy sprzedaż wyniosła jedynie 1 580 830, 90 zł przy stracie netto -768 028,44 zł.
Zarząd poinformował, że w ciągu najbliższych 2 lat będzie dążył do osiągnięcia przez Spółkę rentowności, poprzez rozwój sprzedaży w nowych lokalizacjach, restrukturyzacji kosztów działalności, a także poprzez przejęcia działających na rynku podmiotów.
Działalność Spółki polega na internetowej sprzedaży i fizycznej dystrybucji przede wszystkim artykułów spożywczych (dóbr szybko rotujących, FMCG), zamawianych przez klientów za pośrednictwem prowadzonych przez Spółkę sklepów internetowych. Ofertę sprzedażową uzupełniają dodatkowo artykuły biurowe oraz drobny sprzęt AGD i elektroniczny. W październiku 2011 roku Spółka nabyła od konkurencyjnej spółki Fresh24.pl S.A. aktywa (w tym znak towarowy, domenę, bazę produktową oraz bazę klientów), co poniosło za sobą przejęcie działalności związanej z prowadzeniem sklepu internetowego Fresh24.pl. W chwili obecnej Fresh24.pl posiada ponad 10 % akcji A.pl i tym samym jest znaczącym akcjonariuszem Emitenta.
W 2011 roku w ramach restrukturyzacji kosztów Emitent zamknął oddziały charakteryzujące się najniższym tempem wzrostu w marcu w Szczecinie, a w kwietniu w Bydgoszczy i Białymstoku. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy tych aglomeracji nie mogą korzystać z usług A.pl oraz Fresh24.pl, ponieważ realizując plany powiększenia terytorium działalności Spółka wprowadziła możliwość zamawiania towarów na terenie całej Polski, gdzie produkty są dostarczane do klienta za pośrednictwem zewnętrznych firm kurierskich.
Spółka zadebiutowała na NewConnect w grudniu 2011 r. pozyskując 3 mln zł.
W 2010 r. A.pl Internet S.A. nawiązała współprace z Grupą Bomi, która jest głównym dostawcą Emitenta. Polski rynek e-commerce jest rynkiem rozwijającym się, a w szczególności dotyczy to zakupów spożywczych przez Internet, do których to społeczeństwo dopiero się przyzwyczaja. Daje do szerokie możliwości Spółkom działającym w segmencie e-grocery, a Zarząd Emitenta zamierza je wykorzystać.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki