WAKACJE POKAŻĄ, CZY AMBITNE PLANY SĄ GWARANCJĄ SUKCESU
- Utworzono: sobota, 16, czerwiec 2012 16:06
Marka S.A. prowadzi działalność z zakresu udzielania szybkich pożyczek gotówkowych osobom fizycznym. W ofercie firmy znajdują się dwie opcje udzielenia pożyczki: z obsługą w domu klienta, jak również na konto bankowe.
Pomimo występującej licznej konkurencji, rynek ten wciąż dynamicznie się rozwija. Związane jest to w dużej mierze z nieustannie zaostrzaną polityką bankową, szczególnie w stosunku do gospodarstw domowych, która wpływa na wzrost liczby potencjalnych klientów korzystających z usług firm pożyczkowych. Ograniczenie możliwości kredytowych dla klientów o niskich dochodach sprawia, iż potencjalni klienci nie szukają już tylko oferty najtańszej, ale też takiej, która nie będzie obarczona restrykcjami i - mimo wyższej ceny - pozwoli zaspokoić ich finansowe potrzeby. Firmy parabankowe są w stanie pożyczyć klientom pieniądze szybko i bez zbędnych formalności. I choć od lat szybkie pożyczki uważane są za wyjście ostateczne, z uwagi na wysokie koszty obsługi, to pozabankowe firmy pożyczkowe notują stabilny wzrost sprzedaży swoich produktów.
Tendencję tę świetnie obrazuje sytuacja finansowa spółki Marka. Jej przychody netto ze sprzedaży za rok 2011 wzrosły o ponad 50% w porównaniu z rokiem 2010 (z ponad 7,15 mln do ponad 10,92 mln zł). Natomiast zysk netto w tym samym okresie – wzrósł o ponad 85%. Spółka rozpoznała rezerwę na prawdopodobne przyszłe zobowiązanie w kwocie 3 mln zł. oraz aktywa z tytułu podatku odroczonego w kwocie 2,9 mln zł. w zakresie uzyskiwanych przychodów związanych z udzielanymi pożyczkami. Dobre wyniki finansowe stanowią fundament dla planów strategicznych firmy, których to głównym założeniem jest osiągnięcie znaczącej pozycji na rynku pożyczek gotówkowych. Działania podejmowane w tym celu skupiają się przede wszystkim na kontynuacji rozwoju terytorialnego. W minionym roku Marka S.A. rozszerzyła swoją działalność z 2 do 5 biur obejmując tym samym zasięgiem 5 województw Polski. Spółka planuje do końca 2014 roku objąć swoją działalnością obszar całego kraju. Efektem polityki ekspansji terytorialnej będzie podwojenie liczby obsługiwanych klientów w ciągu roku.
Prognozy finansowe na najbliższe trzy lata są równie ambitne – rok 2012 ma zakończyć się 150% wzrostem przychodów netto w odniesieniu do minionego roku, w następnych latach przewidywany jest kolejno 50% w 2013 r. oraz prawie 35% w 2014 r. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. W pierwszm kwartale bieżącego roku Spółka osiągnęła przychody w kwocie 2,07 mln zł, co stanowi zaledwie 8% prognozy. Z materiałów informacyjnych spółki wynika, iż „sprzedaż tych produktów szczególnie szybko rośnie w okolicach świąt, czy w okresie wakacji. Według analiz - średnia tygodniowa sprzedaż za okresy czerwiec-sierpień 2011 w stosunku do okresu styczeń-maj 2011 wzrosła w Marce o 49, 4 proc.”.
W planach rozwoju spółki jest także usprawnienie funkcjonowania w zakresie archiwizacji dokumentacji. Mijający rok stoi pod znakiem budowy i konstrukcji nowego systemu informatycznego, którego wdrożenie przewidywane jest na początek 2013 r.
Dzień 16 kwietnia 2012 r., Zarząd GPW odbyło się pierwsze notowanie w alternatywnym systemie obrotu na rynku Catalyst obligacji na okaziciela serii A emitowanych przez Marka S.A. Pozyskane w ten sposób środki zostały przeznaczone na zwiększenie portfela pożyczek udzielanych w ramach działalności podstawowej w obecnym zakresie geograficznym działania spółki, także na spłatę wybranych przez Emitenta, zobowiązań oraz na wspomniany wcześniej rozwój nowych placówek. Termin wykupu obligacji przypada w dniu 17 lutego 2014 r.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki