Dywidendy nie będzie
- Utworzono: niedziela, 17, czerwiec 2012 09:23
W sobotę, 16 czerwca 2012 roku, Balticon S.A. opublikowała swój raport roczny. Wynika z niego, że za sprawą ogólnej pozytywnej sytuacji na rynku kontenerowym rok 2011 był korzystnym okresem dla Spółki.
Emitent działa w sektorze usług określanych mianem TSL (transport, spedycja, logistyka). Jego działalność polega na organizacji składowania, magazynowania, przewożenia ładunków drobnicowych, kontenerowych, całopojazdowych a także ponadnormatywnych przy użyciu transportu: lądowego - samochodowego i kolejowego.
Kondycja sektora, w którym działa Emitent w znacznym zakresie jest powiązana z wolumenem przeładunków kontenerowych w portach. Przeładunki z kolei wynikają pośrednio z koniunktury w światowej gospodarce. Jeżeli koniunktura się rozkręca, rośnie ilość ładunku przesyłanego drogą morską. Wzrastający popyt powoduje, zatem podbijanie cen przez przewoźników, i odwrotnie, gdy przychodzi gospodarcza zapaść, zapotrzebowanie na tego typu usługi spada.
Dzięki wspomnianej już korzystnej sytuacji rynkowej w branży, Emitent odnotował 60% wzrost przychodów ze sprzedaży (wzrost z 29,3 mln zł w roku 2010 do 46,8 mln zł w roku 2011). Podstawowym źródłem przychodów ze sprzedaży Emitenta są wpływy z transportu kontenerów na obsługiwanych trasach, stanowiące 48,2% łącznych przychodów Spółki w 2011 roku. 32,8% przychodów ze sprzedaży w analizowanym okresie przedstawiają usługi depotowe, polegające na organizacji przeładunku wszystkich typów kontenerów, składowaniu, przygotowaniu kontenerów pod załadunek wymagających towarów oraz naprawie kontenerów. Należy także wspomnieć o handlu kontenerami, bowiem 16,6% sprzedaży Spółki w 2011 roku pochodziło właśnie z tego źródła.
EBITDA wzrost z 1,25 mln zł w roku 2010 do 3,13 mln zł w roku 2011 , a marża zysku netto poprawiła się o 0,1 p.p. i wyniosła 1,6% w 2011. Natomiast ciekawą pozycją są wartości niematerialne i prawne, które w ubiegłym roku stanowiły niemal 40% aktywów trwałych.
Za największe osiągnięcia Spółki w 2011 należy uznać: zwiększenie własnej floty transportowej o 28%, doposażenie własnych środki transportu w taki sposób, aby były zdolne do przewozu kontenerów chłodzonych, zwiększenie możliwości przeładunkowych z 6.000 kontenerów do 9.500 kontenerów miesięcznie.
Analizując wskaźniki finansowe uwagę przyciąga przede wszystkim wartość ceny do zysku (P/E), która kształtuje się na poziomie 43,4 pkt. Choć na rynku NewConnect są spółki, w przypadku których wskaźnik ten przekracza 100 pkt, co oznacza na zwrot początkowej inwestycji po upływie wieku, jednak zwykle ma to miejsce w przypadku tzw. start-upów, czyli spółek w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Natomist Balticon, S.A. pomimo zawiązania Spółki w 2010 roku, na skutek przeniesienia przedsiębiorstwa, praw i obowiązków ze wszystkich umów, które wcześniej łączyły BALTICON sp. z o.o. stał się faktycznym sukcesorem tej spółki a więc istnieje już 21 lat.
Pozostaje zatem liczyć na szybką realizację strategii rozwoju Spółki, które na najbliższy okres zakłada: umocnienie pozycji na rynku usług kontenerowych, rozszerzenie obszaru działalności na obszar środkowej Polski, rozbudowę sprzętu przeładunkowego na placach składowych, rozbudowę floty transportowej oraz rozbudowę depotu w Gdańsku.
W najbliższym czasie tj. 28 czerwca 2012 roku odbędzie się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki. Akcjonariusze obradować będą w kwestii podziału akcji imiennych serii A na trzy serie – jaki jest cel tego podziału dowiemy się już niebawem? Na chwilę obecną wiemy natomiast, że zarząd Spółki nie chce dzielić się wypracowanym w roku ubiegłym zyskiem z akcjonariuszami i zamierza przeznaczyć go na zasilenie kapitału zapasowego.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki