Auto-Spa wydzierżawi lokalizacje od PKN Orlen?
- Utworzono: czwartek, 21, czerwiec 2012 10:50
W najnowszym komunikacie bieżącym Spółka Auto-Spa poinformowała o podpisaniu ramowej umowy z PKN Orlen S.A. Czy sieć myjni pojawi się zatem na znanych stacjach paliw?
Umowa zawarta pomiędzy spółką zależną Auto-Spa Sp. z o.o., a koncernem paliwowym została zawarta wczoraj, tj. 20 czerwca. Określa ona warunki i zasady, jakie obowiązywać będą podczas dzierżawy części nieruchomości, na których zlokalizowane są stacje paliw Orlen w celu wybudowania tam i prowadzenia myjni bezdotykowych.
Warto pamiętać, iż jest to jednak nadal umowa ramowa, co oznacza, że określa ona ogólne warunki ewentualnej współpracy i zasady zawierania dalszych szczegółowych umów. Teraz rozpoczęte zostaną analizy, które zadecydują o tym czy takowe zostaną podpisane. Umowa ramowa została zawarta do 31 grudnia 2027r.
Zdaniem Spółki skala realizacji i długoterminowość umowy przyczyni się do „szybszego osiągnięcia pozycji lidera na rynku myjni bezdotykowych w Polsce”. Wartość umowy nie jest znana, a Emitent zdecydował się jedynie na ogólnikowe stwierdzenie, iż jej przewidywany wpływ na wyniki finansowe jest istotny oraz stanowi jeden z elementów strategii rozwoju. W komunikacie EBI nie podano wartości umowy, natomiast szacowana wileksość nakładów inwestycyjnych została ujawniona w inforamcji proasowej nadesłanej przez dział PR i Relacji Inwestorskich Spółki. Mają one wynieść minimum 170 mln zł. Ostateczna wartość zależeć będzie od liczby uzyskanych pozwoleń na budowę.
Wskazana wartość jest gigantyczna w porównaniu z dotychczas osiąganymi przez Emitenta wynikami finansowymi. Według skonsolidowanych danych finansowych Grupa Auto-Spa S.A. za rok 2011 r. uzyskała 16 mln zł przychodów, a zysk netto 4,0 mln zł.
Auto-Spa S.A. zajmuje się budową, sprzedażą i zarządzaniem siecią myjni bezdotykowych działających pod tą samą marką. Pierwszy obiekt został uruchomiony w 2009 roku, a obecnie w ramach sieci funkcjonują 32 myjnie, w tym 8 franczyzowych. Model biznesowy Grupy przewiduje, że znaczna część myjni znajdować się będzie przy supermarketach, w tym przede wszystkim przy obiektach sieci TESCO i POLOmarket, z którymi Auto-Spa nawiązało strategiczną współpracę.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki