Strategiczny partner ciągnie kurs w dół
- Utworzono: czwartek, 12, lipiec 2012 08:32
Zarząd spółki A.pl Internet S.A. zaniepokojony spadkiem jej kursu zdecydował się na opublikowanie komentarza na ten temat. Winna Bomi S.A.?
Faktem jest, że kurs A.pl Internet S.A. w przeciągu ostatniego miesiąca znacznie traci. Od początku roku kurs utrzymywał się na poziomie 6zł za akcję, jednak 8 czerwca br. kurs poszybował w dół i nieustannie traci (w dniu wczorajszym za jeden walor Spółki wystarczyło zapłacić 2,34 zł). Średnia wartość obrotu na akcjach Emitent od dnia debiutu jest znikoma i wynosi 0,36 tys. zł.
Zdaniem Spółki winę za taki bieg wypadków ponosi jej strategiczny partner, odpowiadający za dostawę około 95 proc. towarów. Jest nim notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych – spółka Bomi S.A. Wedle zarządu pogarszająca się sytuacja tego podmiotu źle wpływa na notowania A.pl Internet (której akcjonariuszem jest właśnie Bomi S.A.,posiadająca akcje stanowiące 17,69 proc. kapitału zakładowego Emitenta). Przypomnijmy, że pod koniec czerwca Spółka informowała o zbyciu 193,536 akcji Bomi S.A.
Co takiego dzieje się w Bomi? Spółka ma poważne problemy. Wczoraj poinformowała o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu ze względu na wstrzymanie kredytowania bankowego. O ile kurs A.pl Internet S.A. traci od około miesiąca, o tyle kurs drugiej spółki, notowanej na „dużej giełdzie” traci systematycznie już od początku marca i aktualnie jej jedna akcja wyceniana jest przez rynek na 32 grosze, co daje jej rynkową wartość w wysokości 19,76 mln zł. Dla porównania obecna rynkowa wartość A.pl Internet to 10,33 mln zł.
W związku z ciężką sytuacją swojego partnera, a w szczególności jej niedostatecznym poziomem zatowarowania, spółka z NewConnect napotyka na problemy przy kompletacji zamówień swoich klientów. Jak czytamy w komunikacie zarząd podjął już działania mające na celu poprawę poziomu realizacji zamówień, jednak należy brać pod uwagę ryzyko zaprzestania prowadzenia działalności operacyjnej przez Bomi S.A. jak i ryzyko braku nowego partnera handlowego.
W związku z zaistniałą sytuacją „Emitent może nie być w stanie nawiązać współpracę z innym dostawcą i realizować bieżące zamówienia swoich klientów, co z kolei może być powodem pogorszenia sytuacji finansowej Emitenta lub nawet upadłości Emitenta.”
Kluczowe zatem okażą się najbliższe tygodnie i rozwój wydarzeń w spółce z głównego parkietu GPW.
W 2011 roku A.pl Internet wypracowała ponad 10,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. Niestety koszty działalności okazały się znacznie wyższe i cały rok zamknięty został ze stratą netto na poziomie ponad 6,1 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki