Ponad 55 mln zł z oferty prywatnej
- Utworzono: czwartek, 26, lipiec 2012 09:56
Spółka Medicalgorithmics S.A. opublikowała raport z zakończenia subskrypcji akcji serii D. Zostały one wyemitowane na podstawie uchwały podjętej przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie, które obradowało w dniu 18 czerwca 2012 roku. O postanowieniach tego ZWZ pisaliśmy szczegółowo tutaj. Na uwagę zwraca jednak głównie wielkość przeprowadzonej oferty.
Przypomnijmy, że planowano podwyższenie kapitału zakładowego o kwotę nieprzekraczającą 122.780,00 zł, subskrypcja obejmowała bowiem nie więcej niż 1.227.800 sztuk akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda akcja. Warto jednak zauważyć, że cena emisyjna miała wynosić od 60 do 90 zł za jedną akcję. Ostatecznie było to 60 zł i po takiej cenie objęto 969.000 akcji. Wartość kwoty pozyskanej z emisji akcji serii D wynosi zatem 55,76 mln zł. Zapisy na akcje zgłosiło 22 inwestorów, umowy z wszystkimi zostały zawarte od 28 czerwca 2012 r. do 5 lipca 2012 roku. Łączne koszty związane z emisją akcji serii D wyniosą 1 099 361,20 zł.
Środki z emisji przeznaczone zostaną na akwizycję oraz na rozwój prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej. Emitent ma w planach na początku 2013 roku przejęcie do dwóch podmiotów w Stanach Zjednoczonych. Jak informuje Piotr Żółkiewicz, dyrektor finansowy i operacyjny Medicalgorithmics S.A: "Pieniądze pozyskane z emisji akcji serii D, o czym informowaliśmy już wcześniej, są przeznaczone głównie na rozwój działalności Spółki poprzez przejęcia podmiotów działających w branży diagnostyki kardiologicznej. Za około miesiąc upublicznimy też Dokument Informacyjny, w którym szczegółowo opisujemy obszary potencjalnych akwizycji i synergie z nich wynikające.".
Medicalgorithmics S.A. to firma z segmentu hi-tech, dostarczająca sprzęt i oprogramowanie wspomagające diagnostykę kardiologiczną, w szczególności analizę sygnału EKG. Firma istnieje od roku 2005, a na NewConnect zadebiutowała w listopadzie 2011 roku. W 2011 roku spółka wypracowała zysk przekraczający 3 mln zł, z czego prawie 87% przeznaczono na dywidendę dla akcjonariuszy. W pierwszym kwartale 2012 roku spółka wypracowała 1,324 mln zł zysku netto (czyli prawie dwa razy więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku). Przychody netto ze sprzedaży przekroczyły w ciągu tych trzech miesięcy kwotę 2,270 mln zł, co w porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2011 stanowi wzrost o 64%. Głównym rynkiem zbytu firmy jest USA, a jej najważniejszym obecnie produktem – system telemetrycznej diagnostyki zaburzeń rytmu serca PocketECG.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki