Presto S.A. o krok od małego parkietu
Już niedługo do grona debiutantów na alternatywnym parkiecie warszawskiej GPW dołączy spółka Presto S.A. Przyjrzyjmy się zatem bliżej kolejnemu pretendentowi do uczestnictwa w notowaniach „małej giełdy”.
Spółka funkcjonuje już od ponad 8 lat, więc można stwierdzić, że posiada ugruntowaną pozycję konkurencyjną. Jej podstawowym przedmiotem działalności jest produkcja i dystrybucja na krajowym rynku ceramicznych systemów kominowych, służących do odprowadzania spalin z nowoczesnych i tradycyjnych urządzeń grzewczych. Oprócz tego, jak czytamy w Dokumencie Informacyjnym, w katalogu produktów znajdują się także pustaki wentylacyjne, które wykorzystywane są zarówno w budownictwie jednorodzinnym, jak i wielomieszkaniowym.
Oferowane produkty są kierowane do konsumentów prowadzących nie tylko nowe inwestycje, ale również do tych, którzy prowadzą prace o charakterze odtworzeniowym np. remonty, modernizacje budynków. Dzięki własnemu zakładowi produkcyjnemu oraz rozwiniętej strukturze sprzedaży spółka jest w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zaoferować zróżnicowane produkty o wysokiej jakości.
Powyższy efekt jest uzyskiwany przede wszystkim dzięki rozwiniętej i zdywersyfikowanej bazie dostawców, zarówno krajowych jak i zagranicznych, z którymi Spółka współpracuje na zasadzie długoterminowych umów. To zapewnia bezpieczeństwo oraz ciągłość dostaw niezbędnych podzespołów i towarów, na których oparta jest produkcja.
Strategia rozwoju
W opublikowanym Dokumencie Informacyjnym można zapoznać się ze strategią rozwoju jaką na najbliższy czas przyjęły władze Spółki. Podejmowane działania będą się skupiały na systematycznym umacnianiu pozycji rynkowej Spółki. Osiągnięcie tego celu ma zapewnić ulepszenie dotychczasowej sieci sprzedaży. W zamierzeniach zawarte jest także zwiększenie sprzedaży kominów do nowoczesnych urządzeń grzewczych, które mają szerokie zastosowanie w budownictwie wielomieszkaniowym.
W roku 2011 Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 525 445,59 zł, przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających prawie 11,5 mln zł. Aż 85% tej sumy pochodziło ze sprzedaży systemów kominowych, reszta natomiast z handlu pustakami wentylacyjnymi.
W wyniku oferty prywatnej przeprowadzonej w dniach 23 – 28 maja br. zaoferowano 4 mln akcji serii B po cenie emisyjnej 0,15 zł, w efekcie czego Emitent pozyskał 600 tys. zł. Instrumenty zostały objęte przez 5 inwestorów.
Instrumenty wprowadzane do obrotu:
- 30,000,000 akcji serii A,
- 4,000,000 akcji serii B,
- 4,000,000 praw do akcji serii B.
Wszystkie o wartości nominalnej 0,1 zł każda.
Zadania Autoryzowanego Doradcy pełni Łuczyński i Wspólnicy Sp.k.
Pełna treść Dokumentu Informacyjnego znajduje się tutaj
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki