Znamy coraz więcej szczegółów na temat finalizacji inwestycji Minox S.A.
- Utworzono: czwartek, 02, sierpień 2012 15:52
Wielkie otwarcie nowego samoobsługowego marketu budowlanego „Mrówka”, przy ul. Płochocińskiej 118 w Warszawie, będzie miało miejsce na początku jesieni. Sklep wraz z magazynem, o łącznej powierzchni ponad 1 000 m2, jest w trakcie zatowarowywania. A co będziemy mogli w nim znaleźć? Artykuły z sektora „dom i ogród”, czyli wszystko to, co jest niezbędne do wyposażenia i remontu każdego domu czy mieszkania – od doniczek i artykułów dekoracyjnych poczynając, poprzez farby, tapety i kleje, na elektro- i narzędziach kończąc.
Obiekt powstaje jako wspólne przedsięwzięcie Grupy PSB oraz notowanej na NewConnect Minox S.A., która również jest akcjonariuszem kontrahenta. Grupa jest jedynie właścicielem znaku słowno-graficznego „PSB-Mrówka”, natomiast to Emitent zainwestował w grunt o powierzchni 3 515 m2 ponad 6 mln zł oraz odpowiedzialny jest za postawienie obiektu, zatrudnienie personelu i prowadzenie działalności.
Debiutant z 10 maja 2011 r. jest jednym z największych dystrybutorów materiałów budowlanych w woj. mazowieckim, z grupą PSB współpracuje od początku stycznia 2010 r. „Do tej pory koncentrowaliśmy się głównie na sprzedaży hurtowej, teraz chcemy wykorzystać szanse, jakie daje handel detaliczny. Mam nadzieję, że nowa inwestycja i znaczne rozszerzenie oferowanego przez nas asortymentu wpłynie na zmniejszenie charakterystycznej dla branży budowlanej sezonowości, a co za tym idzie – przełoży się na pomnożenie przychodów.” – ocenia Tomasz Olszewski, Prezes Zarządu.
Zarząd Spółki ma niezwykle ambitne plany rozwojowe – nie tylko sukcesywny wzrost sprzedaży oraz przychodów, ale także ciągłe poszerzanie asortymentu oraz własnej pozycji na rynku budowlanym. „Mrówka” ma na celu uzupełnienie aktualnej oferty składu budowlanego Minox S.A. Co więcej, w oparciu o wzrost przychodów z dotychczas prowadzonej działalności oraz o zakładane zyski związane z otwarciem nowego punktu, a także środki pozyskane z emisji obligacji, Spółka już planuje budowę kolejnego tego typu marketu, tym razem poza granicami stolicy, choć negocjacje na temat miejsca docelowego jeszcze trwają.
Emitent zdaje się nie zauważać spowolnienia, które dotyka branżę budowlaną oraz negatywnie ocenianego ogólnego klimatu jej koniunktury. Wręcz przeciwnie, rok 2012 wydaje się być pasmem jego sukcesów: pomyślny debiut na rynku obligacji Catalyst, przychody utrzymujące się na stałym poziomie (ok. 3,5 mln zł), finalizacja dużej inwestycji, jaką jest otwarcie nowego obiektu handlowego. Co więcej, Spółka zdecydowała się na kolejną poważną lokatę kapitału i podejmuje działania mające na celu rozpoczęcie negocjacji.
Podstawową działalność Minox S.A. stanowi sprzedaż materiałów budowlanych i wykończeniowych. Spółka jest dystrybutorem takich towarów jak: materiały ścienne, pokrycia dachowe, okna PCV i drewniane oraz okna dachowe, materiały elewacyjne, materiały wykończeniowe. Od początku swojego istnienia, tj. od 1997 r., jej priorytetem jest najwyższa jakość oferowanych produktów. Dlatego też oferuje artykuły posiadające atesty zgodne z obowiązującymi normami oraz wytwarzane na bazie surowców naturalnych, dzięki czemu są one ekologiczne i zdrowe dla użytkowników. Ponadto, Minox S.A. świadczy szeroką gamę usług, jak np. kosztorysowanie, poradnictwo czy transport wraz z rozładunkiem.
Obszaru działalności Emitenta poszerzy się o sprzedaż elementów dekoracyjnych oraz materiałów wyposażeniowych i wykończeniowych domu i mieszkania, w tym narzędzi, artykułów oświetleniowych, elektrycznych czy motoryzacyjnych.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki