EURO 2012 jednak nie takie korzystne?
- Utworzono: poniedziałek, 06, sierpień 2012 09:26
Median Polska, spółka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach dla zbiorów bibliotek i archiwów, a także materiałów dla kryminalistyki, produkcji mediów graficznych oraz sprzedaży systemów wystawienniczych przekazała dzisiaj rynkowi swoje wyniki za drugi kwartał br.
Patrząc na wyniki, sytuacja w Spółce uległa lekkiemu pogorszeniu. Spadkowi, o niemal 100 tys. zł, uległa wartość przychodów ze sprzedaży. Emitentowi w okresie od 1.04 do 30.06 udało się bowiem uzyskać obrót w wysokości 1,455 mln zł, wobec 1,557 mln zł w analogicznym kwartale roku ubiegłego. O ile jeszcze został odnotowany zysk na sprzedaży (chociaż niewielki, bo wynoszący 6,5 tys. zł), to ostatecznie kwartał zamknięto ze stratą na poziomie ponad 246 tys. zł. Jest to tym bardziej niepokojące, że rok wcześniej Median Polska S.A. wypracowała zysk na poziomie ponad 126 tys. zł.
W kwestii przychodów ze sprzedaży, dane narastająco po pierwszym półroczu prezentują się porównywalnie. Niestety w przypadku wyniku netto, rok 2012 kształtuje się już znacznie słabiej dla Emitenta. Przy niemal 100 tys. zł zysku w roku ubiegłym, w bieżącym półroczu Spółka odnotowała niemal 283 tys. zł straty netto.
Winę za osiągnięty wynik finansowy Zarząd zrzuca m.in. na stratę ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych, która była wynikiem zwrotu od kontrahenta zakupionego w ubiegłym roku środka trwałego o wartości 0,25 mln zł, w celu odzyskania od klienta zapłaty za sprzedany środek trwały. Sytuacji Emitenta nie pomogły również problemy finansowej jednego z głównych odbiorców produktów Spółki. Co więcej, niestabilne notowania złotego spowodowały zahamowanie wzrostu zakupów w działach mediów do druku i systemów wystawienniczych. W komentarzu zwrócono również uwagę na fakt, iż wzrost obrotów związany z EURO 2012 okazał się mniejszy od zakładanego. Jak czytamy dalej: „dodatkowo Mistrzostwa miały negatywny efekt w stosunku do sposobu wykorzystania nośników reklamy. Ze względu na prawne i formalne wymogi postawione przez UEFA część nośników znajdujących się w miastach, w których odbywały się mecze, została wyłączona ze sprzedaży komercyjnej”.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki