Tup Tup na stratach. Powodem brak środków finansowych
- Utworzono: wtorek, 14, sierpień 2012 07:59
Hurtimex S.A., producent odzieży dziecięcej i młodzieżowej za pomocą marek Tup-Tup i Hoop przedstawił dziś swoje wyniki za kolejne trzy miesiące 2012 roku. Zobaczmy zatem, z jakim wynikiem zakończony został drugi kwartał.
W opublikowanym dziś raporcie Hurtimex S.A., wykazał nieco słabsze wyniki. Przede wszystkim spadkowi, z 2,45 do 1,615 mln zł, uległy przychody ze sprzedaży. W ujęciu narastającym relacja ta również nie wygląda zbyt zadowalająco. Po pierwszej połowie 2012 roku Emitent notuje 3,71 mln zł przychodów, podczas gdy w tym samym okresie w roku poprzednim uzyskał ponad 5,4 mln zł tej wartości. Jak dosyć szczegółowo wyjaśnia Zarząd, taka relacja jest wynikiem braku dostatecznych środków finansowych, które powinny zostać przeznaczone na zakup towarów. Co konkretnie miano na myśli? Obecnie zdecydowaną większość towarów Hurtimex S.A. pozyskuje na Dalekim Wschodzie. Taki proces wymaga jednak finansowania całości produkcji w formie przedpłat, które muszą być realizowane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W związku z brakiem funduszy, Emitent zrezygnował z zakupu towarów w Chinach i Indiach, co przełożyło się m.in. na ograniczenie dostaw do sklepów multibrandowych.
Rozszerzono jednak ofertę z firmą Kanz Financial Holding, właścicielem wielu rozpoznawalnych marek w Europie Zachodniej. Od tego właśnie partnera Spółka pozyskała towar na korzystnych, zdaniem Zarządu, warunkach. Jak czytamy dalej, korzyści z tej współpracy pojawić się mają już w III kwartale br., czyli od momentu rozpoczęcia realizowania dostaw kolekcji na sezon jesienno-zimowy.
Wróćmy jednak do wyników. W związku z tym, że władze spółki przewidywały spadek przychodów, kontynuowano działania zmierzające do obniżki kosztów, m.in. poprzez restrukturyzację zatrudnienia czy ograniczenie kosztów powstawania nowych kolekcji. Pozwoliło to na zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej o około 32 proc. i na zamknięcie kwartału z podobnym wynikiem, jak poprzedni, pomimo spadku przychodów,. Emitent wypracował bowiem 495 tys. zł straty, w porównaniu do 446 tys. również ujemnego wyniku rok wcześniej. W całym półroczu podobieństwo jest jeszcze większe. Narastająco po dwóch kwartałach 2011 roku Hurtimex notował 920 tys. zł straty, w tym roku jest to 918 tys. zł, więc jedynie o 2 tys. zł mniej.
Co więcej, Zarząd nie zrezygnował ze starań mających na celu pozyskanie dodatkowego kapitału. W analizowanym okresie wzrosły zobowiązania długoterminowe – o kwotę około 0,5 mln zł, co spowodowane było kapitalizacją odroczonych wcześniej przez Noble Bank odsetek. O niemal 2 mln zł wzrosły zobowiązania krótkoterminowe, jednak główny dostawca – firma Kanz, realizuje kontrakty handlowe z terminem płatności do 120 dni, jak podkreśla Zarząd , co umożliwi Spółce „znaczą poprawę sytuacji finansowej (...)”.
Aktualna rynkowa wycena Emitenta to około 3,56 mln zł. Jej wartość księgowa wynosi 2,17 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki