Trzy debiuty podczas NC Convention/Catalyst Bond Congress
- Utworzono: piątek, 31, sierpień 2012 14:09
Podczas uroczystej ceremonii piątych urodzin rynku NewConnect, na jego parkiecie pojawiły się dwie Spółki. Od razu wyjaśniamy tytuł artykułu – trzy spółki, to efekt tego, że w tym samym momencie podczas uroczystości zadebiutował również Emitent na Catalyst.
My skupimy się jednak jedynie na spółkach wchodzących na alternatywny parkiet akcji GPW. Podczas świętowania 5. urodzin „małej giełdy” statuetki nowym spółkom wręczył m.in. prezes zarządu GPW, p. Ludwik Sobolewski oraz członek zarządu tej samej instytucji, pani Beata Jarosz.
Jako pierwszą powitano Prymus S.A. Jej akcje na otwarciu podrożały o solidne 49,2 proc. - do poziomu 3,88 zł. Spółka zajmuje się dystrybucją surowców chemicznych dla przemysłu chemii budowlanej, poligrafii, przemysłu papierniczego, włókiennictwa oraz przetwórstwa tworzyw sztucznych. Emitent oferuje swoje produkty zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.
Strategia rozwoju
Zaprezentowana w DI strategia Spółki składa się z trzech elementów. Są to: rozwój leasingu oraz factoringu, a także zwiększenie sprzedaży (głównie produktu biobójczego).
Instrumenty debiutujące:
- 10,000,000 akcji serii A o wartości nominalnej 0,2 zł każda.
Więcej informacji o tej Spółce znajduje się tutaj.
Jako 413 w 5-letniej już historii rynku i druga w dzisiejszym dniu na NewConnect pojawiła się Skoczowska Fabryka Kapeluszy Polkap S.A. Tutaj niestety początek notowań nie był tak udany, kurs zaliczył spadek o 4,4 proc. - do 4,3 zł. Emitent zajmuje się produkcją i dystrybucją kapeluszy i półproduktów z wełny oraz włosa króliczego. Spółka jest dystrybutorem produktów firmy Polkap Sp. z o.o.
Strategia rozwoju
w Dokumencie Informacyjnym Emitent zaprezentował swoją strategię, podzieloną zasadniczo na dwie części. Pierwsza obejmuje kwestie związane z dotychczasowymi odbiorcami: skrócenie czasu realizacji dostaw, stopniowe zwiększanie cen sprzedaży, wprowadzenie nowych technik wykonania i form zdobienia produktów, a także bezpośredni kontakt z odbiorcą, w celu poznania jego potrzeb, możliwości oraz sytuacji panującej na jego rynku.
Drugą częścią jest poszukiwanie nowych nabywców. Polkap planuje nawiązanie współpracy ze znanymi projektantami oraz domami mody, monitorowanie konkurencji, uruchomienie platformy internetowej dla hurtowników i detalistów, utworzenie przedstawicielstw na terenie USA i (być może) Rosji.
Instrumenty debiutujące na NewConnect:
- 1,000,000 akcji serii A,
- 350,000 akcji serii B.
Wszystkie o wartości nominalnej 0,5 zł.
Dodatkowe informacje o Emitencie dostępne są pod tym linkiem.
O godzinie 14:00, czyli dwie i pół godziny po debiucie Skoczowska Fabryka Kapeluszy Polkap S.A. traci 11,1 proc., przy 37,9 tys. zł obrotu, a walory Prymus S.A. drożeją o 15,38 proc. z obrotem na poziomie 115,7 tys. zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki