Prezes wierzy w Presto
- Utworzono: środa, 12, wrzesień 2012 08:16
Długo wyczekiwana uchwała w sprawie wyznaczenia pierwszego dnia notowania w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect praw do akcji Presto S.A. została opublikowana przez Zarządu GPW wczoraj wieczorem. Zatem już nie prawdopodobnie, jak pisaliśmy wcześniej, a oficjalnie Emitent zadebiutuje 13 września 2012 r.
Na alternatywny parkiet zostaną wprowadzone 4 mln praw do akcji serii B. Były one obejmowane w ofercie prywatnej w dniach 23 – 28 maja, umowy zaś zostały zawarte 1 czerwca br. Wartość nominalna jednego waloru wynosi 10 gr, zaś cena emisyjna – 15 gr, zatem w wyniku emisji Spółka pozyskała 600 tys. zł. Poza parkietem nadal pozostaną akcje serii A, które wprowadzone do obrotu zostana dopiero po zarajestrowaniu przez KRS serii B. Stanowią one 88,24 proc. kapitału zakładowego Emitenta oraz dają taką samą ilość głosów na WZA. Zarówno papiery wartościowe serii A, jak i serii B są instrumentami zwykłymi na okaziciela nieuprzywilejowanymi.
Co więcej, dzisiaj po południu pojawił się komunikat EBI Zarządu Presto S.A. o zawarciu „lock-upów” na walorach serii A, czyli umów zobowiązujących akcjonariuszy do czasowego niezbywania posiadanych przez siebie akcji. W przypadku złamania warunków tych umów nałożona zostanie kara finansowa płacona na rzecz Spółki w wysokości 50 gr za każdy sprzedany instrument. Mogą one jednak być handlowane poza rynkiem NewConnect.
Umowy te zostały podpisane w dniu dzisiejszym i będą obowiązywać przez rok, tj. do 12 września 2013 r. „Tego typu umowa nadaje sens inwestycji – wskazuje, że wierzę w Presto S.A. i potwierdza moje zaangażowanie w przedsiębiorstwo, ponadto daje mi gwarancję braku niespodziewanych zmian w akcjonariacie. Buduje bezpieczeństwo i zaufanie po obu stronach” – wyjaśnia Krzysztof Sowiński, Prezes Zarządu.
Presto S.A. powstała w styczniu 2004 r., jest producentem nowoczesnych systemów kominowych oraz elementów wentylacji grawitacyjnej. Od początku istnienia misją firmy jest oferowanie najwyższej jakości towarów i fachowa, profesjonalna obsługa klienta. Także nieustanny rozwój, podnoszenie kompetencji własnych i pracowników oraz poszerzanie asortymentu o innowacyjne produkty. Od ponad ośmiu lat Spółka systematycznie zwiększa swój udziału w rynku, nie tylko krajowym, ale także litewskim, słowackim i czeskim. Asortyment oferowany przez przyszłego Emitenta kierowany jest nie tylko do instytucji i deweloperów, ale przede wszystkim do klientów indywidualnych – zarówno osób rozpoczynających inwestycje, jak i prowadzących prace remontowe.
Źródło: NewWeb PR / www.newwebpr.pl
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki