"Afterfall:Insanity" wkrótce na Steam?
- Utworzono: czwartek, 11, październik 2012 14:29
Główny produkt notowanej na NewConnect Nicolas Games, gra “Afterfall: Insanity” może wkrótce trafić na kolejne platformy. Czy poprawi to wyniki Spółki?
Plany dotyczące wydania gry, która na rynku (również czeskim i tajwańskim) pojawiła się niemal rok temu, zakładały, że nabywców znajdzie około 1 mln jej egzemplarzy. Jak się okazało, produkt, na który wydano około 10 mln zł, nie przyniósł oczekiwanych wpływów. Nicolas Games, goszczący na rynku NewConnect niemal od początku istnienia tego rynku, nie składa jednak broni. Podczas rozmowy prezes stwierdza: - Wersja 1.0 była falstartem, natomiast wersja 2.0 znajduje coraz lepsze recenzje i trafia na kolejne rynki zbytu. Nauka płynąca z tego jest taka, żeby nie poddawać się presji i jak najlepiej dopracować produkt.
Głównym założeniem, które ma przyczynić się do sukcesu tego produktu jest jej wprowadzenie na Steam, czyli cenioną przez wszystkich graczy platformę dystrybucyjną gier komputerowych. Jej główną zaletą jest oczywiście redukcja kosztów, bo nie trzeba ponosić nakładów na transport czy produkcję opakowań. Najnowszy schemat działania Steam zakłada jednak, że to użytkownicy w wyniku głosowania decydują jaka pozycja trafi do sprzedaży. Zdaniem Tomasza Majki (prezesa zarządu Nicolas Games) obecna pozycja Afterfall: Insanity w rankingu na to pozwoli: - Obecnie mamy prawie 150 000 użytkowników na naszej stronie na Greenlight i jesteśmy na jednym z pierwszych miejsc na ponad 800 tytułów. Szanse rosną z każdym dniem, a jak wielki jest Steam i jakie potrafi generować przychody, nie muszę chyba tłumaczyć. Na pytanie, jakie jest prawdopodobieństwo, że gra trafi na Steam, prezes odpowiada: - Okaże się to w poniedziałek, ale liczymy, że jest ono teraz bardzo duże.
Produkt ma również trafić na konsolę Xbox360, ale premiera na tę platformę nastąpi najwcześniej na wiosnę przyszłego roku. Na trzeci kwartał Emitent zapowiada również, że gra pojawi się na rynkach we Francji, Tunezji, Szwajcarii, Maroku oraz we francuskojęzycznej części Belgii. - Wersja 2.0 jest juz na terenach francuskojęzycznych, 2 listopada do sklepów wejdzie wersja w krajach anglojęzycznych, a nastepnie wersja niemiecka – mówi Tomasz Majka.
Na początku października w wyniku wniosku akcjonariuszy Spółki porządek obrad NWZA został uzupełniony o uchwałę w sprawie wprowadzenia jej walorów na rynek regulowany. Termin zgromadzenia ustalono na 22 października br.
W drugim kwartale Nicolas Games S.A. odnotowała m.in. spadek przychodów ze sprzedaży z 1,815 mln zł do 173 tys. zł. Zysk na sprzedaży spadł z 846 tys. zł do 137 tys., a zysk netto skurczył się z 848 do 224 tys. zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki