Macro Games rozwija projekt
- Utworzono: piątek, 07, grudzień 2012 10:13
W piątek – 26 października tego roku – na alternatywnym parkiecie warszawskiej GPW pojawiła się Macro Games S.A. Walory te cieszą się sporym zainteresowaniem, bo od momentu debiutu znajdują się na trzecim miejscu pod względem płynności, jeśli chodzi o podmioty notowane na NewConnect.
Główne cele strategiczne, jakie stawia przed sobą Spółka, to m.in. budowa grupy portali internetowych związanych z tematyką gier i elektronicznej rozrywki, rozbudowa posiadanych już portali, tworzenie nowych platform usługowych dla społeczności graczy na rynek polski oraz rozwój platformy do elektronicznej dystrybucji oprogramowania. We wczorajszym wieczornym komunikacie poinformowano akcjonariuszy o postępie prac nad projektem o nazwie „PlayZeek Polska”. Jest to innowacyjne narzędzie dla graczy gier „multiplayer”, który pozwala na urozmaicenie rozgrywek prowadzonych za pośrednictwem Internetu. Platforma ta cieszy się sporą popularnością m.in. w Rumunii, Norwegii oraz Szwecji (gdzie posiada już ponad 700 tys. zarejestrowanych graczy).
Zgodnie z informacją przedstawioną przez zarząd, wczoraj wprowadzona została nowa aktualizacja platformy, która wprowadziła szereg poprawek i nowych funkcji (m.in. nowy komunikator głosowy, usprawnienia dla systemu przeciwdziałania oszustom i nowe rodzaje serwerów gier). Aktualnie Emitent pracuje nad nowymi usprawnieniami, które w założeniu mają „przyciągnąć znaczną ilość nowych graczy”. Dodatkowo władze poinformowały o rozmowach prowadzonych z czterema podmiotami. Ich celem jest nawiązanie współpracy partnerskiej dla wspomnianego projektu. O finalizacji negocjacji w postaci podpisanej umowy partnerskiej Spółka ma poinformować w osobnym komunikacie.
Chociaż zarząd stwierdza, że efektem dalszego rozwoju „PlayZeek Polska” powinien być istotny wzrost przychodów w nadchodzącym roku obrotowym, to aktualnie nie jest w stanie oszacować skali tego zjawiska.
Spółka inwestuje w portale z tematyki gier oraz realizuje projekty przeznaczone dla społeczności graczy, dla których w głównej mierze przeznaczone są produkty i usługi Macro Games S.A. Co więcej, firma trudni się m.in. elektroniczną dystrybucją oprogramowania, produkcją i lokalizacją gier, a także działalnością inwestycyjną w innowacyjne projekty.
15 proc. akcji Emitenta należy do notowanej na NewConnect Tro Media S.A., a pakiet 5,84 proc. walorów znajduje się w posiadaniu IPO Doradztwo Strategiczne S.A., więc kolejnego podmiotu z „małego parkietu”. Chociaż akcje debiutowały z kursem odniesienia na poziomie 2 zł, to w czasie pisania tego artykułu jedna jej akcja kosztowała 0,42 zł.
Jacek Jarosz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki