Od Szwecji po Nigerię
- Utworzono: środa, 06, luty 2013 07:27
Spółka Apolonia Medical rozpoczyna współpracę ze Stomatologiczną Grupą Zakupową – podaje zarząd w najnowszym komunikacie. Chodzi o promowanie produktów Spółki w około 700 gabinetach i ośrodkach stomatologicznych powiązanych z kontrahentem.
„SGZ zobowiązało się w umowie, że oferta dotrze do wszystkich jej członków. W zamian Apolonia Medical płaci firmie SGZ prowizję od sprzedanych w ten sposób produktów” – tłumaczy prezes zarządu Apolonia Medical S.A. p. Krzysztof Trzaska i dodaje, że wpływ umowy na ewentualną poprawę wyników finansowych Spółki będzie można ocenić w drugiej połowie marca.
Apolonia Medical jest notowana na NewConnect od 2010 roku. Zaliczana jest tam do branży budowlanej, choć wydaje się, że nie jest to trafny przydział z uwagi na to, że Spółka jest producentem i dystrybutorem wyposażenia gabinetów stomatologicznych. Ona sama w swoim Dokumencie Informacyjnym kilkakrotnie wspomina, że działa w sektorze prywatnej ochrony zdrowia i sprzętu medycznego. Rynek ten jest czuły na wahania koniunktury. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, popyt na takie usługi medyczne rośnie, jednak w czasach recesji większość szuka alternatywy w postaci np. bezpłatnej opieki medycznej. Dotyczy to zwłaszcza stomatologii.
Negatywne skutki spowolnienia gospodarczego są odczuwalne w Spółce. Jak dotąd we wszystkich kwartałach 2012 roku notowano stratę netto. Do 30 września wynosiła ona 710 tys. zł. Prognoza zamieszczona w Dokumencie Informacyjnym zakładała zysk netto 1,68 mln zł, jednak zarząd w komentarzu do wszystkich z trzech raportów kwartalnych stwierdzał, że szansa na osiągnięcie takiego wyniku jest „znikoma”.
Apolonia Medical zadebiutowała na NewConnect we wrześniu 2010 roku. Cena emisyjna akcji wynosiła 0,60 zł. Od tamtej pory spadła o przeszło 76 proc. do obecnego poziomu 0,14 zł za walor. Akcje Spółki nie cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów na NewConnect. Obecnie znajdują się na 202. miejscu (na 431 spółek) pod względem średniej wartości obrotu z wynikiem 3,6 tys. zł.
Jeśli chodzi o plany Apolonii Medical S.A. na 2013 rok to są one skierowane głównie na ekspansję na rynki zagraniczne. Prezes zarządu twierdzi, że Spółka nawiązała kontakt z dwoma dystrybutorami w Szwecji, dostarczyła pokazowe asystory stomatologiczne do firm w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, a także prowadzi już rozmowy z importerem z Nigerii.
Wojciech Kiermacz
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki