3 mln nowego kapitału w Biogenedzie
- Utworzono: piątek, 17, maj 2013 11:30
W połowie grudnia poprzedniego roku na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu posiadaczy akcji Biogened S.A. zapadła m.in. decyzja o emisji nie więcej niż 300 tys. akcji serii F. Dziś Spółka poinformowała o objęciu części z nich.
We wspomnianej uchwale zadecydowano, że kapitał zakładowy zwiększy się o kwotę pomiędzy 5 tys. zł a 3 mln zł. Taka operacja miała się odbyć za pomocą emisji od 500 do 300 tys. akcji serii F (każda o nominale równym 10 zł) bez prawa poboru. Ostatecznym terminem ich objęcia jest 30 czerwca tego roku, jednak to dziś Emitent przekazał informację o podpisaniu umowy objęcia około 145 tys. sztuk.
Chociaż nazwy inwestora w komunikacie Spółki nie podano, to wiadomo, że nabył on 83 tys. instrumentów po cenie 25 zł za sztukę i 61.764 po 17 zł za akcję (na ostatnim zamknięciu kurs Spółki wynosił 29,98 zł). Oznacza to, że łączna cena nabycia wyniosła około 3,125 mln zł.
Notowana w NC Lead firma produkująca m.in. leki generyczne, wyroby medyczne i dermokosmetyki przekazała niedawno również swój raport kwartalny za okres stycznia, lutego i marca tego roku. W nim wykazała jednak słabsze rezultaty niż przed rokiem. Otóż przychody spadły o 37,5 proc. do 5 mln zł, a wraz z nimi pogorszeniu uległy również wyniki finansowe. Dość mocno zniżył się wynik na sprzedaży - osiągnął on 747 tys. zł, wobec 1,4 mln zł poprzednio. Działalność operacyjna przyniosła 858 tys. zł zysku, czyli około 38 proc. mniej w relacji r/r. Zysk netto Biogenedu wyniósł ostatecznie 501 tys. zł, co oczywiście nie jest słabym wynikiem, jest to jednak kwota około 29 proc. niższa niż ta, którą notowano pod koniec analogicznego samego okresu 2012 roku.
Na koniec kwartału Spółka miała 11,7 mln zł krótkoterminowych należności (spadek o 5 proc. r/r) i 15,2 mln zł zobowiązań o takim samym okresie zapadalności (zniżka o 22 proc. r/r).
Jak się okazuje, rezultatom zaszkodziła pogoda, a konkretnie mówiąc, długo trwająca zima. Zazwyczaj w pierwszym kwartale dermokosmetyki Spółki (chroniące przed szkodliwym promieniowaniem UV) generowały znaczne przychody. Zarząd stwierdza jednak, że z powodu osłabienia aury pogodowej, znalazły one zainteresowanie u klientów dopiero w drugim trymestrze.
W analizowanym okresie Biogened skupiał się głównie na nowych wdrożeniach i promocji preparatów dermokosmetycznych i suplementów. To właśnie one wraz z lekami dermatologicznymi mają w przyszłości uniezależnić wyniki Spółki od obecnego „silnego wpływu regulacji prawnych w zakresie kształtowania cen preparatów farmaceutycznych refundowanych przez państwo”.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki