Nowe produkty – większe przychody
- Utworzono: piątek, 16, sierpień 2013 06:03
Model działania Biogened S.A. polega na wytwarzaniu produktów leczniczych. W drugim trymestrze Spółka kontynuowała strategię i wprowadziła na rynek kolejne produkty. Miało to swój wpływ wyniki.
W analizowanym czasie Spółka weszła na rynek z ofertą sezonowych dermokosmetyków, które przeznaczone są do ochrony przed szkodliwym promieniowaniem UV. Wprowadzono także inne, nowe preparaty – m.in. kremowy żel do mycia ciała i włosów, czy emulsję do kąpieli. Zarząd informuje, że działania marketingowe skierowane były na promowanie linii Dermedic (produkty do ochrony przed promieniowaniem UV) w takcie specjalistycznych konferencji.
Na rynek wprowadzono także szereg nowych suplementów diety. Chodzi m.in. o preparat dla mężczyzn, który podjęli decyzję o rozpoczęciu starań o potomstwo. Innym nowym produktem był ten o nazwie „QuickŁyk”, który skierowany jest do osób, mających trudności z połykaniem tabletek lub kapsułek.
Spółka skierowała swoje działania także w kierunku młodszych konsumentów. W tym celu wprowadzono „Apetycik” dla dzieci mających trudności z jedzeniem. Dla dorosłych zaproponowano z kolei produkt, w którym zastosowano połączenie błonnika owsianego z wyciągiem z suszonej śliwki (dla tych, którzy chcą wspomóc pracę układu pokarmowego lub stosują dietę odchudzającą).
Właśnie głównie dzięki tym działaniom Spółka zwiększyła przychody z 5,73 do 6,83 mln zł. W ślad za wzrostem obrotów poszły też wszystkie pozycje wynikowe. Zysk na sprzedaży wzrósł z 624 do 1,1 mln zł, a wynik operacyjny z 670 do 1,1 mln zł. Ponad dwukrotnie zwiększył się również wynik netto (z 306 do 627 tys. zł).
Nie tak jednoznaczne są już wyniki narastające. Tutaj obroty spadły bowiem z 13,7 do 11,9 mln zł, a wynik na sprzedaży z 2 do 1,83 mln zł. Nieco niższy okazał się także wynik operacyjny (ten zmalał z 2,05 do 1,94 mln zł). Zysk netto zaprezentował się jednak lepiej – wzrósł z 1 do 1,13 mln zł.
Wśród danych bilansowych szczególnie mocno wzrósł kapitał własny, którego stan spęczniał z 25 do 30,6 mln zł. Z 2,45 do 5,1 mln zł urosły również zobowiązania długoterminowe, podczas gdy ich krótkoterminowe odpowiedniki zmalały z 15,9 do 12,9 mln zł.
Spółka nie publikowała prognoz finansowych.
{Relatednews}
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2726 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki