Większe przychody, niższe zyski?
- Utworzono: czwartek, 08, sierpień 2013 06:02
W Dokumencie Informacyjnym, sporządzonym na potrzeby debiutu na rynku NewConnect Logintrade S.A. zapowiedziała, że w 2013 roku zamierza zarobić 481 tys. zł i odnotować 1,95 mln zł przychodów ze sprzedaży. Teraz zarząd poinformował, że wyniki będą jednak inne.
W ostatnim komunikacie Spółka przekazała, że z uwagi na obserwowane tendencje związane z etapem rozwoju Emitenta, a także przeprowadzone analizy odnotowanych przychodów i kosztów za pierwsze półrocze, postanowiła zmienić szacunki wyników.
Okazuje się, że przychody mają wynieść nawet więcej niż planowano – ma to być 2,1 mln zł wobec 1,95 mln zł poprzednio. Zarząd jednocześnie poinformował jednak, że odwołuje prognozę zysku netto, a co więcej, tyczy się to również roku przyszłego (na ten okres spodziewano się uzyskać 780 tys. zł zysku). Wiadomo, że prognozy zysku nie będą już podawane w nadchodzących kwartałach.
Emitent informuje, że większe obroty to pochodna wdrożenia i udostępnienia głównego produktu, czyli platformy zakupowej e-procurement, świadczonych usług outsourcingu prowadzenia aukcji elektronicznych oraz usług konsultingowych i opłat abonamentowych od klientów pozyskanych jeszcze w czasach wcześniejszych. Jednocześnie Spółka zanotowała także zwyżkę kosztów działalności operacyjnej. Ta spowodowana była rozbudową struktur sprzedażowych i technicznych (zwiększenie zatrudnienia) oraz zwyżką amortyzacji.
Władze uspokajają jednak, że wzrost kosztów (spowodowany rozbudową działu handlowego i technicznego) ma jedynie przejściowy charakter. Co więcej, efekty pracy nowych komórek organizacyjnych powinny być już widoczne w kolejnych okresach. Oznacza to, że w krótkim terminie wynik finansowy może ulec zmniejszeniu, ale w perspektywie długookresowej Spółka „nie dostrzega ryzyka odnotowywania ujemnych wyników finansowych”.
Raport za drugi kwartał ma ukazać się 14 sierpnia tego roku. Po pierwszych trzech miesiącach 2013 roku Spółka miała 465 tys. zł przychodów ze sprzedaży i ponad 23 tys. zł zysku netto.
Główny produkt dzisiejszego debiutanta to platforma e-procurement, którą stanowi system służący do wspierania procesów zakupów biznesowych i komunikacji pomiędzy dostawcami a kupcami. Emitent świadczy także m.in. usługi outsourcingu w zakresie prowadzenia aukcji elektronicznych i usługi konsultingowe.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki