Dobry pomysł na rozwój?
- Utworzono: wtorek, 24, wrzesień 2013 13:14
Good Idea S.A. to podmiot, który pojawił się na „małym parkiecie” w styczniu tego roku. Sama Spółka zajmuje się wyszukiwaniem okazji inwestycyjnych, głównie dzięki przejmowaniu innych podmiotów i rozwijaniu ich działalności - po to, aby docelowo zwiększyć ich wartość. Dziś firma poinformowała o przyjęciu strategii rozwoju na lata 2013 – 2015.
Rok obrotowy Emitenta z Warszawy jest przesunięty w stosunku do roku kalendarzowego. Ten ostatni (2012/2013) zakończył się 30 czerwca. W nim Emitent uzyskał ponad 289 tys. zł przychodów ze sprzedaży i poniósł prawie 310 tys. zł straty netto. Rok wcześniej obroty Spółki były mniejsze (wyniosły 115 tys. zł), ale wygenerowane rezultaty były znacznie lepsze (zysk netto wyniósł ponad 776 tys. zł). Już w piśmie do akcjonariuszy zarząd Emitenta zaznaczył, że prowadzi działania zmierzające do rozszerzenia zakresu działalności na rynki zagraniczne. Zadecydowano również o „znacznej redukcji kosztów wynagrodzeń i usług wewnętrznych”. Wtedy wspomniano także, iż prowadzone są prace nad przygotowaniem nowej strategii na lata 2013 – 2015. Co więc się w niej znalazło?
Okazuje się, że jej kluczowym elementem będzie dywersyfikacja źródeł przychodów i wzrost wartości dotychczasowych inwestycji. Na celowniku Emitenta mają być zarówno polskie, jak i zagraniczne podmioty. W kręgu zainteresowań są podmioty z branż produkcyjnych i dystrybucyjnych. Działalność ma zostać również rozszerzona na rynki wschodnie – Białoruś, Rosję i Kazachstan. Tam zarząd Emitenta widzi bowiem duży i niewykorzystany potencjał. Do końca tego roku przejęta ma zostać białoruska spółka, która ma pozwolić na prowadzenie działalności agencyjnej na terenie Unii Celnej Białoruś – Rosja – Kazachstan.
Nacisk zostanie położony właśnie na rozwój działalności agencyjnej – ta prowadzona będzie przy współudziale firm z różnych branż, głównie z uwzględnieniem handlu surowcami.
To jednak nie koniec. Dwa kolejne segmenty to inwestycje ekologiczne oraz w nieruchomości. W przyszłym roku Spółka planuje zmodernizowanie posiadanej nieruchomości o system fotowoltaiczny (z wykorzystaniem funduszy Unii Europejskiej). Chodzi o salon i warsztat samochodowy dzierżawiony przez IdeaAuto Sp. z o.o. (podmiot zależny od Emitenta). Efektem ma być obniżka kosztów zużycia energii, a sam system będzie również źródłem stałego dochodu. Co w przypadku nieruchomości? Jak wiadomo, obecna kondycja rynku nieruchomości spowodowała, że ich ceny istotnie spadły. Spółka postanowiła to wykorzystać i do końca przyszłego roku planuje nabyć dwie zabudowane nieruchomości położone w południowej Polsce. W dalszej kolejności mają one zostać gruntownie przebudowane a ich stan prawny ma zostać uregulowany. Później inwestycja ma zostać wydzierżawiona i sprzedana jeszcze do końca 2015 roku. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Good Idea poczyniła już starania w tym kierunku. W dzisiejszym komunikacie zarząd podał bowiem, iż podpisał przedwstępną umowę zakupu nieruchomości (o powierzchni rzędu ponad 4 tys. m.kw.) w Bytomiu oraz nabycia prawa własności dwóch budynków użytkowych na niej postawionych (o łącznej powierzchni prawie 2,5 tys. m. kw). „Zawarcie umowy przyrzeczonej ma nastąpić do dnia 30 października 2013” – informuje zarząd. Transakcja ma zostać sfinansowana ze środków własnych.
Plany są jednak jeszcze szersze. Okazuje się, że Emitent ma zamiar również wejść na rynek samochodowy. Konkretniej chodzi o auta klasy super premium. Projekt zakłada sprzedaż, finansowanie zakupu i wynajem aut wspomnianej wyżej klasy (Ferrari, Porsche, Bentley czy Maserati). Firma uzależnia jednak realizację od sytuacji na rynku sprzedaży aut, popytu na dobra luksusowe oraz dostępności korzystnych form finansowania. Obecnie Spółka poszukuje partnera z branży motoryzacyjnej, który ma umożliwić pozyskanie docelowej grupy klientów i będzie organizować wydarzenia motoryzacyjne z udziałem aut klasy super premium.
Co z IdeaAuto? Ten projekt ma być nadal kontynuowany. Emitent stwierdza, że skutkiem podejmowanych działań powinna być poprawa wyników tego podmiotu. Dzięki temu w 2014 roku firma powinna już osiągnąć zysk, w tym roku zaś działania będą ukierunkowane na ograniczenie straty.
Celem Spółki jest uzyskanie konkretnych wyników. W roku 2013/2014 EBITDA ma sięgnąć 0,7 mln zł, a rok później 1,3 mln zł. Nakłady inwestycyjne kapitałowe mają osiągnąć poziom 0,6 mln zł rocznie, a nakłady na inwestycje w nieruchomości mają wynieść 5 mln zł. Co więcej, Good Idea zamierza utrzymać zewnętrzne źródła finansowania na poziomie od 5 do 10 proc. kapitału własnego.
Emitent odniósł się również do kwestii finansowania. Władze zapewniają jednak, że posiadają duży kapitał zapasowy, a podstawowa działalność jest finansowana z wpływów z dzierżawy posiadanej nieruchomości. Spółka nie wyklucza jednak pozyskiwania kapitału w drodze emisji akcji.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki