Dobry pomysł, ale tym razem na minusie
- Utworzono: czwartek, 12, wrzesień 2013 05:39
Od początku lipca do końca czerwca - tak liczony jest rok obrotowy w przypadku spółki Good Idea. Nie zaskakuje zatem fakt, że właśnie ukazał się jej raport roczny za sezon 2012/2013.
Niestety, nie okazał się to czas zysków, albowiem firma straciła na działalności operacyjnej 341,3 tys. zł, na czysto natomiast 309,6 tys. zł. A przecież potrafi zarabiać, o czym świadczy fakt, że rok wcześniej w analogicznym okresie wypracowała 968 tys. zł EBIT i 776 tys. zł netto. Określenie "analogiczny okres" jest tu nieco nieścisłe - w istocie chodzi bowiem o czas od 10 listopada 2011 do 30 czerwca 2012. Wynika to z faktu, że dopiero w listopadzie 2011 firma została założona jako spółka akcyjna.
Co do przychodów, to w roku 2012/2013 wyniosły one 289,5 tys. zł, w okresie 2011/2012 było to 114,75 tys. zł, a więc znacznie mniej. Kapitał własny Good Idea opiewał pod koniec czerwca na 11,12 mln zł, firma miała 243,6 tys. zł środków pieniężnych, a do spłacenia 851,25 tys. zł zobowiązań krótkoterminowych.
Najistotniejszym wydarzeniem w badanym okresie było niewątpliwie pojawienie się na NewConnect, co nastąpiło 3 stycznia. Marian Wójcik, prezes spółki, uważa, że był to "wynik konsensusu pomiędzy akcjonariuszami i władzami spółki" oraz "istotny element strategii inwestycyjnej". Poza tym firma nawiązała współpracę z przedsiębiorstwami rosyjskimi, słowackimi i białoruskimi. Teraz przygotowywana jest strategia inwestycyjna na lata 2013-2015.
Good Idea to spółka inwestycyjna, posiadająca np. spółkę zależną Idea Auto sp. z o.o., która od roku 2008 handluje samochodami Subaru, Suzuki i Ssangyong. Firma ma zamiar działać właśnie w obszarze inwestycji w motoryzację i nieruchomości. Posiada np. nieruchomość gruntową w Częstochowie.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
3577 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki