Vivid Games warte 80 mln
- Utworzono: wtorek, 19, listopad 2013 06:03
Wczoraj w południe inwestorzy wyceniali jeden walor Vivid Games S.A. nawet na 3,12 zł. W rezultacie wycena rynkowa Spółki poszybowała do niemal 80 mln zł.
Papiery Emitenta otworzyły się wczoraj jeszcze na relatywnie niewielkim plusie. W miarę zbliżania się do południa wzrostowy ruch przybierał na sile i w okolicach godz. 12.00 kurs wzrastał nawet o niemal 35 proc. Spółka nie przekazała jednak żadnej informacji, którą można by wiązać z tym ruchem. Warto jednak przyjrzeć się opublikowanym pod koniec poprzedniego tygodnia danym finansowym. Te okazały się istotnie lepsze w porównaniu do tych sprzed roku. Tylko w okresie lipca, sierpnia i września Emitent wygenerował obrót na poziomie 2,17 mln zł wobec niecałych 936 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej. Korzystniej zaprezentowały się także dane wynikowe. Zamiast -213 tys. zł na sprzedaży, teraz w rachunku widniał zysk na poziomie 204 tys. zł. Istotnie poprawił się też wynik operacyjny, który z -213 tys. zł wzrósł do 152 tys. zł. Również w ujęciu netto widoczna była poprawa – otóż Vivid Games S.A. zarobił na czysto 126 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej stracił 213 tys. zł.
Zarząd wierzy, że o ile ostatni kwartał poprzedniego roku odpowiadał za 59 proc. obrotów, teraz sytuacja będzie podobna. Przypuszczenia władz poparte są dobrymi wynikami sprzedażowymi głównego produktu, czyli gry Real Boxing. Została ona opublikowana w wersji dla konsoli Sony PlayStation Vita, a mobilna wersja trafiła do sprzedaży w sklepie Amazon. W ciągu pierwszego weekendu października gra pojawiła się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się gier iOS – m.in. w USA, Rosji, Niemczech czy w Wielkiej Brytanii.
Cieszyć mogą zresztą również dane za dziewięć miesięcy tego roku. W tym czasie Vivid Games zaprezentowało przychód na poziomie 4,96 mln zł, co oznaczało praktycznie dwukrotny wzrost w relacji r/r. Pomimo tego, że zwiększone obroty spowodowały też wzrost kosztów operacyjnych (zwyżka z 2,67 do 4,6 mln zł) to wyniki Spółki także w ujęciu narastającym uległy poprawie. Wynik sprzedażowy wzrósł z -200 do 382,3 tys. zł, a na działalności operacyjnej Emitent zyskał 398 tys. zł wobec 199 tys. zł straty rok wcześniej. Dość dobrze wypadł też zysk netto. W okresie styczeń – wrzesień tego roku sięgnął on 321 tys. zł, podczas gdy w tym samym okresie roku poprzedniego Spółka wykazała stratę rzędu 217 tys. zł.
To właśnie sprzedaż gry Real Boxing w głównej mierze napędzała rezultaty Emitenta. Zarząd zwrócił uwagę na coraz większy wpływ tzw. mikro-płatności – czyli zakupów dodatkowych funkcjonalności w środku gry.
Emitent musiał jednak ponieść szereg kosztów. Związane były one m.in. ze zmianą siedziby i działaniami promocyjnymi. Zysk netto był także obciążony prowizją związaną z licencją technologii Unreal Enine 3 (silnik gry Real Boxing).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki