Socializer zmieni właściciela
- Utworzono: poniedziałek, 20, styczeń 2014 05:54
Zarząd Socializer S.A., podmiotu z branży reklamowej, poinformował o podpisaniu umowy, która istotnie zmieni jego funkcjonowanie.
Przechodząc do konkretów, akcjonariusze Socializer S.A. podpisali umowę z Aegis Media GmBH, która z kolei należy do grupy Dentsu Aegis Network, w sprawie sprzedaży większościowego pakietu walorów. Sama transakcja nie jest dużym zaskoczeniem. Jeszcze we wrześniu poprzedniego roku podpisano bowiem list intencyjny właśnie w tej sprawie.
Umowy obejmują pakiet 95,6 proc. akcji Emitenta (dokładnie 1.942.891 walorów). Jeżeli chodzi o cenę, to za pakiet 636.031 akcji od inwestorów finansowych trzeba będzie zapłacić 12,7 mln zł (cena ta jest ostateczna). Za resztę, czyli 1.306.860 akcji nabywanych od osób operacyjnie zaangażowanych w działalność Spółki trzeba będzie zapłacić 13.599.059,78 zł, czyli 10,41 zł za sztukę. Tutaj jednak istotne jest to, że cena w tej grupie może ulec zwiększeniu aż do 57,39 zł za sztukę w zależności od wyników Spółki, jakie będą osiągnięte w okresie 2013 – 2017.
Intencją Dentsu jest m.in. zmiana składu rady nadzorczej. Nie określono za to planów odnośnie ewentualnej zmiany zarządu. Sam Emitent ma jednak działać pod marką Isobar, która wchodzi w skład holdingu Dentsu (jest to również sześć innych przedsiębiorstw – domy mediowe Carat i Vizeum, agencja komunikacji Out-of-Home Posterscope, agencja iProspect oraz AMNET).
„Przejęcie Socializer jeszcze bardziej zwiększy możliwości obsługi naszych Klientów i globalnej współpracy” – stwierdza w komunikacie prasowym Nigel Morris, CEO Dentsu Aegis Network Americas & EMEA.
W kwestii przyszłości Socializer, warto odnotować, iż Isobar obecnie specjalizuje się w zakresie strategii, kreacji, technologii i zakupu mediów online.
„Od momentu założenia Socializer moim marzeniem było stworzenie agencji social media, która nie tylko będzie liderem w Polsce, ale także znaczącym podmiotem o zasięgu międzynarodowym. Wejście do struktur Aegis Dentsu Network umożliwi nam ekspansję zagraniczną, otwierając możliwości pracy przy globalnych kontraktach dla największych klientów” – komentuje cytowany w komunikacie Łukasz Misiukanis, prezes Socializer i obecnie Vice President Isobar w Polsce.
W skład Grupy Socializer wchodzą również w pełni kontrolowane 10k Media Sp. z o.o. i M2.0 Sp. z o.o. Rok obrotowy 2011 obejmuje okres od marca do grudnia. W tym czasie Grupie udało się zanotować 3,24 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1 mln zł zysku operacyjnego i 813 tys. zł zysku netto. Rok później wyniki były jeszcze bardziej okazałe. Obrót sięgnął 10 mln zł, zysk z działalności operacyjnej 2,73 mln zł, a wynik netto przekroczył 2 mln zł. Aktywa Grupy wyceniono na 15,63 mln zł.
W czasie trzech kwartałów poprzedniego roku skonsolidowane przychody wyniosły już 15,5 mln zł, zysk operacyjny przekroczył 3,5 mln zł, a czysty zysk sięgnął 2,13 mln zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki