Strategia przyniosła efekty
- Utworzono: wtorek, 13, sierpień 2013 09:59
W działalności każdego podmiotu ważne jest nie tylko pozyskiwanie nowych, ale także utrzymywanie dotychczasowych klientów. To właśnie m.in. te dwa czynniki wpłynęły na rezultaty Grupy Socializer w drugim kwartale tego roku.
Grupa kapitałowa składa się z trzech podmiotów: Socializer S.A., Socialformance Sp. z o.o. oraz M2.0 Sp. z o.o. (oba podmioty są w pełni kontrolowane przez Emitenta). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży uzyskane w drugim kwartale wyniosły ponad 5 mln zł, chociaż jeszcze rok wcześniej było to nieco ponad 1,5 mln zł z tym, że trzeba pamiętać, że wtedy Spółka nie konsolidowała jeszcze swoich wyników finansowych. Poprawił się też rezultat na sprzedaży i działalności operacyjnej. Ten pierwszy wzrósł ponad dwukrotnie do 698 tys. zł, a drugi z 332 do 710 tys. zł. Ostatecznie w drugim trymestrze Grupa zanotowała 330 tys. zł zysku netto wobec 257 tys. zł rok wcześniej.
W pierwszym półroczu Grupa ma już 8,75 mln zł przychodów i 1,3 mln zł zysku na sprzedaży. Wynik netto w tym okresie to 581 tys. zł, czyli nieco ponad 4 proc. więcej niż przed rokiem.
W skonsolidowanym bilansie na uwagę zasługuje również zwyżka należności krótkoterminowych z 1,9 do 6 mln zł (to jednak w głównej mierze wynika z tego, że rezultaty sprzed roku to jeszcze dane jednostkowe). Istotnie spęczniały także zobowiązania krótkoterminowe (zwyżka z 358 tys. do 3,6 mln zł) oraz aktywa trwałe (wzrost z 3,3 do 9,5 mln zł).
Władze Grupy informują, że realizuje ona przyjętą strategię związaną z inwestowaniem w autorskie narzędzia monitorujące i system klasy social CRM, rozbudową zespołu oraz oferowaniem nowatorskich realizacji kampanii reklamowych. Zarząd podaje także, że na wynik za pierwsze półrocze istotny wpływ miała amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Chodzi o inwestycje w oprogramowanie, realizowane w przeszłości – w łącznej kwocie ponad 287 tys. zł oraz zamortyzowaną część nabytych w ubiegłym roku spółek, co spowodowało pomniejszenie wyniku o 382 tys. zł.
Jednostkowo w drugim kwartale Socializer S.A. zanotował 2,9 mln zł przychodów i 148 tys. zł zysku netto. Narastająco Emitent osiągnął 5,1 mln zł obrotów i 367 tys. zł profitu netto. Zarząd stwierdza, że jako wiodący podmiot w grupie, Socializer „wziął na siebie ciężar związany z szukaniem dróg rozwoju, inwestowaniem w opracowywanie nowych produktów i technologii, implementowaniem nowych rozwiązań w spółkach córkach (..), równocześnie nie rezygnując z bezpośredniej obsługi klientów (..)”.
Spółka nie publikowała prognoz na ten rok.
W akcjonariacie dominował prezes zarządu – Łukasz Misiukanis, który posiadał 27,67 proc. głosów na WZA. Nieco mniej – 22,56 proc. głosów – posiadała Grupa O2 S.A.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2606 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki