Mediacap szykuje się na przejęcie
- Utworzono: piątek, 16, maj 2014 11:44
Zarząd Mediacap poinformował wczoraj późnym wieczorem o podpisaniu dokumentu w sprawie nabycia wszystkich udziałów w spółce z segmentu „Data”. Wartość transakcji ma wynieść około 1,3 mln zł.
Wczoraj Emitent podpisał bowiem dokument, w którym ustalono ramy prowadzenia dalszych negocjacji. Chodzi konkretnie o przejęcie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, która prowadzi działalność w obszarze „Data” (jej nazwy jednak nie podano). W czasie rozmów w tym podmiocie ma być również prowadzone badanie prawne, finansowe, a także operacyjne. Co ważne, Mediacap spodziewa się, że negocjacje powinny być sfinalizowane jeszcze na przełomie maja i czerwca.
Wczoraj poznaliśmy także najnowsze dane finansowe Grupy Mediacap. Wskażmy, że Emitent konsoliduje swe rezultaty z Scholz & Friends Sp. z o.o. (posiada w niej 75 proc. udziałów), Grupą IQS Sp. z o.o. (kontrolowana w 53 proc.) oraz z The Digitals Sp. z o.o. (w niej posiada 51 proc. udziałów).
W okresie pierwszego kwartału Grupie udało się uzyskać 13,1 mln zł przychodów, czyli prawie 56 proc. więcej r/r. Co więcej, była to najwyższa wartość w historii. Ciekawiej prezentowały się także wyniki. Na sprzedaży zanotowano bowiem 1,04 mln zł skonsolidowanego zysku, czyli praktycznie cztery razy więcej r/r. Na poziomie EBIT wynik był podobny – wyniósł 1,03 mln zł wobec 288 tys. zł poprzednio. Wynik netto akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł finalnie 290 tys. zł, czyli około 60 tys. zł więcej niż rok wcześniej.
Pod kątem rentowności sprzedaży, pierwszy trymestr był nieco słabszy, bo wskaźnik ten spadł z 2,7 do 2,2 proc. Spadło także ROE i ROA – odpowiednio z 7,5 do 3,3 proc. oraz z 2,5 do 1,5 proc. W górę poszły jednak marże operacyjna i netto.
Warto zwrócić uwagę także na pozycje bilansowe. Przede wszystkim na uwagę zasługuje bardzo duży wzrost środków pieniężnych, które sięgnęły 6,2 mln zł w porównaniu do 426 tys. zł przed rokiem. Grupa miała na koniec marca 10,9 mln zł należności krótkoterminowych i 6,6 mln zł analogicznych zobowiązań.
Zarząd w komentarzu stwierdza dodatkowo, że początek roku to tradycyjnie najsłabszy okres. W związku z tym, w dalszej części roku spodziewane jest przyspieszenie wzrostu – zarówno pod kątem przychodów oraz zysków. W dokumencie znajdziemy również informację, iż istotnym punktem strategii Spółki pozostaje przejście na rynek regulowany. Zgodnie z raportem, miałoby to nastąpić jeszcze na przełomie 2014 i 2015 roku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki