Okres ożywienia w reklamie
- Utworzono: czwartek, 11, wrzesień 2014 10:46
MediaCap S.A. podsumowała w ostatnim raporcie miesięcznym okres sierpnia tego roku. Czy był to dobry okres?
Emitent nie przekazał, co prawda, swych danych finansowych za ten okres, ale jak co miesiąc pokusił się o zwięzłe podsumowanie sytuacji w mediowym sektorze. Jak dowiadujemy się z zamieszczonego komunikatu, w pierwszym półroczu tego roku rynek reklamy wzrósł o niemal 2 proc., do 3,62 mld zł. Głównym czynnikiem, który wpłynął na poprawę tego sektora, była zwyżka wydatków na reklamę ze strony producentów farmaceutyków, leków, a także poprawie dynamiki rozwoju rynku FMCG.
Dobrze radziło sobie szczególnie radio, ale także telewizji i internet. W zakresie reklamy online, bardzo duży wzrost zanotowano w segmencie reklamy wideo emitowanej in-stream, która zanotował zwyżkę aż o 29 proc. Wzrosły także wydatki na reklamę graficzną, choć zredukowaniu uległy obroty reklamowe prasy (aż o 20,6 proc.), kina i reklamy zewnętrznej.
MediaCap konsoliduje swe wyniki finansowe z Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o., Grupą IQS Sp. z o.o. wraz ze spółkami zależnymi i The Digitals Sp. z o.o. z kontrolowanymi podmiotami. Skonsolidowane przychody, które uzyskano w pierwszym półroczu tego roku, wyniosły 29,9 mln zł, co było zdecydowanym wzrostem w relacji r/r. Poprzednio było to bowiem nieco ponad 17,2 mln zł. Poprawiły się też zyski, bo EBIT Grupy wzrósł z 1,3 do 1,85 mln zł, a wynik netto z 962 tys. do 1,04 mln zł. Dodajmy, że w samym drugim trymestrze skonsolidowany obrót wyniósł 16,8 mln zł, co było rekordem w dotychczasowej historii Spółki.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki