Black Point szacuje ponad 13 mln zł przychodów w 3Q
- Utworzono: czwartek, 23, październik 2014 10:45
Zarząd Black Point opublikował swe szacunki obrotów za trzeci kwartał. Podkreśla jednocześnie, że porównywanie ich z tym samym okresem poprzedniego roku nie jest miarodajne.
Zgodnie z komunikatem, skonsolidowane obroty w trzecim kwartale wstępnie podliczono na 13,4 mln zł, z czego sama jednostka dominująca odpowiadała za 7,43 mln zł. Porównanie tych wartości z tymi sprzed roku nie jest miarodajne, bo wówczas Emitent konsolidował swe wyniki z jednostką zależną SCOT Sp. z o.o. Zarząd zapewnia jednak, że zamierza powrócić do porównywania rezultatów już od czwartego trymestru tego roku (wyniki podmiotu zależnego były konsolidowane do września 2013 roku).
Spółka zapewnia również, że Black Point i SCOT są podmiotami od siebie niezależnymi, bez jakichkolwiek zależności kapitałowych i organizacyjnych. Władze informują, że podane publiczne postanowienie z sierpnia tego roku o upadłości likwidacyjnej SCOT „w żaden sposób nie wpływa na działalność Spółki i Grupy Black Point”.
Nieudany alians kapitałowy miał oczywiście skutki w postaci strat finansowych i organizacyjnych dla Emitenta. Zarząd zapewnia jednak, że Spółka sukcesywnie i skutecznie odbudowuje swą pozycję rynkową i odzyskuje sprawność operacyjną i finansową.
Realizowany poziom sprzedaży podlega w przeciągu roku wahaniom. W tym cyklu trzeci kwartał to zwykle słabszy okres. To właśnie m.in. z tego powodu osiągnięte w trzecim kwartale obroty były o 6 proc. niższe niż trzy miesiące wcześniej. Zdaniem władz, tak małe odchylenie w okresie naznaczonym sezonowością, jest zapowiedzią pozytywnych tendencji, a także zapowiedzią wzrostów sprzedaży.
W komunikacie czytamy również, że w pełni kontrolowany podmiot zależny – Eco Service Sp. z o.o. zrealizowała w pełni założony na trzeci kwartał plan marżowy i obrotowy. Władze podkreślają, że jest to tym bardziej dobra informacja, że plan realizowany był w najsłabszym sprzedażowo okresie w roku. Co więcej, udało się zachować poziom marży, jak rok wcześniej przy obrocie niższym o jedną piątą.
Zarząd podkreśla, że widzi dobre perspektywy dla dalszego rozwoju. Wśród sukcesów w trzecim trymestrze podkreśla odzyskanie rentowności we wszystkich podmiotach we wrześniu, poprawę marzy jednostkowej dla oferowanych produktów, wdrożenie nowej strategii i nowoczesnego, kreatywnego marketingu marki Black Point.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki