DFP szykuje scalenie
- Utworzono: środa, 19, listopad 2014 13:14
Zarząd notowanego na NewConnect DFP Doradztwa Finansowego S.A. poinformował w ostatnim raporcie o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia na 15 grudnia tego roku. Spółka planuje m.in. dokonanie scalenia swych akcji, co nie pozostanie oczywiście bez wpływu na jej kurs.
Obecnie akcje Emitenta są wyceniane dość nisko – kurs wynosi jedynie 0,1 zł, co oznacza poziom równy wartości nominalnej. Już wkrótce cena papierów DFP Doradztwa Finansowego może jednak istotnie wzrosnąć. Na najbliższym Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu akcjonariusze przedyskutują bowiem kwestię scalenia wszystkich walorów w stosunku 100:1. W efekcie tej operacji, jednostkowa wartość nominalna miałaby wzrosnąć z 0,1 do 10 zł. W takim samym stopniu zmalałby łączna liczba instrumentów – z 3.000.000 do 30.000 sztuk, co związane jest oczywiście z tym, że wówczas kapitał zakładowy pozostałby na niezmienionym poziomie. Będzie to jednak miało również wpływ na kurs, który także wzrośnie 100-krotnie – obecnie wynosiłby więc 10 zł.
Spółka planuje także zmianę oznaczenia swych walorów. Obecne serie A2, B, C i D zostałaby oznaczona serią B, a serie E,F,G,H i I oznaczono by serią C.
Po tych zmianach kapitał zakładowy pozostawałby oczywiście niezmieniony – wciąż wynosiłby 4.768.600 zł, ale dzieliłby się na:
- 30.000 akcji imiennych uprzywilejowanych serii A1,
- 86.970 akcji zwykłych na okaziciela serii B,
- 359.890 akcji zwykłych na okaziciela serii C.
Już o nominale 10 zł każda.
Porządek obrad zakłada także dokonanie jednej innej zmiany w statucie, a mianowicie przeniesienia siedziby z Łodzi do Warszawy oraz powołanie nowej osoby do rady nadzorczej, z tym, że w projekcie nie sprecyzowany tego, kto miałby zasilić nadzór Spółki.
Emitent to niezależna firma, która specjalizuje się w usługach doradczych i inwestycjach na rynku kapitałowym. Konsoliduje swe wyniki z w pełni kontrolowaną HFT Brokers Dom Maklerski S.A. W trzecim kwartale obroty Grupy podliczono na 2,3 mln zł, co oznaczało zdecydowany wzrost w porównaniu ze stanem sprzed roku, kiedy było to 256 tys. zł. Jeszcze mocniej wzrosły jednak koszty, co spowodowało, że wynik EBIT obniżył się z 8,2 do -45 tys. zł. Rezultat netto był jednak lepszy – wzrósł z -198 do 91 tys. zł, co było spowodowane dużymi przychodami finansowymi.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki