Zmiana szacunków w MBF Group
- Utworzono: piątek, 30, styczeń 2015 04:15
Firma MBF Group o tym, jakie prawdopodobnie wyniki osiągnie w roku 2014, informowała już dłuższy czas temu, a mianowicie 5 listopada. Była to zresztą modyfikacja jeszcze wcześniejszych prognoz. Wczoraj jednak szacunki ponownie zostały zmienione.
Wypada spojrzeć na to, czego - według zarządu - możemy spodziewać się teraz, jeśli chodzi o ubiegłoroczne rezultaty. Otóż przychody netto ze sprzedaży powinny wynieść 2,8 mln zł (wzrost o 5,66 proc. w porównaniu z poprzednią publikacją), przychody finansowe 2,75 mln zł, EBIT natomiast 150 tys. zł. Poprzednio sugerowano, że będzie jedynie 100 tys. zł zysku operacyjnego, teraz szacunek powiększono o połowę.
Z drugiej strony, zysk netto miałby wynieść jedynie 80 tys. zł, czyli znacznie mniej niż planowano w listopadzie. Wtedy była mowa o 220 tys. zł zysku, ale firma poinformowała wczoraj, że wynik ten będzie jednak niższy (jak widać, o 63,6 proc.), a to z powodu nakładów poniesionych w związku z ekspansją na rynek rumuński oraz rozwojem marki kosmetyków Vabun.
MBF Group to grupa inwestycyjna, skupiając podmioty publiczne i niepubliczne, w szczególności specjalizujące się w e-commerce, handlu elektronicznym czy informatyce.
Według witryny MBF, spółka dominująca posiada udziały w następujących podmiotach: Ads Promotion sp. z o.o. (47,06 proc.), AJ Finanse Doradztwo Finansowe sp. z o.o. (10 proc.), Getbol sp. z o.o. (26 proc.), Instytut Biznesu sp. z o.o. (34,23 proc.), OLS S.A. (30 proc.), Promo Polska (48,72 proc.), Rara Avis sp. z o.o. (48,89 proc.) i Y-Mobile Games sp. z o.o. (66,66 proc.).
Od czasu splitu akcji spółki w grudniu, wykres notowań wahał się w obszarze 13 - 19 zł (w przybliżeniu), ostatnio powyżej linii 15 zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki