Bloober Team szykuje się do przejścia na GPW
- Utworzono: środa, 26, październik 2016 15:43
W pierwszej połowie 2017 spółka Bloober Team chce zadebiutować na GPW, a w ciągu 3 lat uzyskać wiodącą pozycję na rynku światowych twórców horrorów psychologicznych. Doradcą w procesie przejścia na GPW została wybrana firma Deloitte.
Bloober Team przedstawił dzisiaj harmonogram wydawniczy na 2017 rok. Pierwszy na rynek trafi >observer_ , który w tym tygodniu pokazywany jest za zamkniętymi drzwiami na Game Connection w Paryżu, gdzie gra jest nominowana do nagród w 3 kategoriach. Premiera tego cyberpunkowego horroru będzie miała miejsce w pierwszym półroczu 2017 r.
— Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości realizacji. W naszej ocenie, jak również partnerów biznesowych gra posiada większy potencjał niż LoF, który wciąż sprzedaje się świetnie, a obecnie znajduje się w promocjach cenowych na wszystkich liczących się platformach sprzedażowych – komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Przesunięcie daty premiery to pochodna rekomendacji wydawcy i format holderów, ale również niespodzianki jaką jest zapowiedziana jeszcze na ten rok premiera Layers of Fear VR na platformę Google Daydream. – LoF sprzedaje się wciąż bardzo dobrze i wspólnie z wydawcą uznaliśmy, że premiera >observera_ w IV kw. 2016 r. oznaczałaby kanibalizację LoF przed wyczerpaniem potencjału tej gry. Zwłaszcza w okresie promocji Halloweenowych. Ponadto czeka nas premiera LoF VR, co uważam za miłą niespodziankę na koniec tego roku. Gra będzie jedną z gier startowych na nowej platformie – mówi prezes. W przyszłym roku czekają nas również premiery Scopophobii, a być może również pierwszego z pięciu epizodów Medium. – Chcielibyśmy oba tytuły wydać samodzielnie, do czego chcemy solidnie się przygotować. To z kolei oznacza, że wpływy ze sprzedaży Scopophobii i Medium będą dużo wyższe niż w przypadku posiłkowania się pomocą wydawcy – podkreśla Piotr Babieno.
W przyszłym roku Bloober Team zamierza uruchomić operacyjnie spółkę zależną w Kalifornii. – Spółka będzie naszym oddziałem marketingowo-sprzedażowym, a jej uruchomienie jest elementem ambitnej strategii spółki zakładającej zostanie globalnym liderem w zakresie horroru psychologicznego w branży gier. Wyznaczyliśmy sobie taki cel na najbliższe 3 lata. Mamy solidne podstawy, by ten cel osiągnąć – podsumowuje Piotr Babieno. Elementem strategii jest również przyśpieszenie prac nad przeniesieniem notowań na GPW. Partnerem w tym procesie, m.in. w zakresie przejścia na MSR, została wybrana firma Deloitte. – Chcielibyśmy złożyć prospekt do KNF na przełomie roku i zadebiutować na GPW w pierwszym półroczu. Zależy nam żeby stało się to jak najszybciej, dlatego postawiliśmy na wybór silnych partnerach w tym procesie, aby być w pełni transparentnym, a tym samym atrakcyjnym dla inwestorów, którzy lokują środki na głównym parkiecie – tłumaczy prezes. Biuro maklerskie odpowiedzialne za przenosiny zostanie wybrane do połowy listopada.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki