InBook S.A. po trzech kwartałach
- Utworzono: piątek, 18, listopad 2016 11:31
Spółka InBook S.A. zanotowała w 3 kw. 2016 r. wyraźny wzrost przychodów netto ze sprzedaży, które ukształtowały się na poziomie 1.109 tys. zł. Emitent osiągnął w minionym kwartale niewielką stratę netto w wysokości 7 tys. zł i oczekuje bardzo dobrego wyniku w 4 kw. 2016 r.
Wyraźny, blisko 15% wzrost sprzedaży Emitenta w ujęciu rdr. był rezultatem jego aktywnych działań w zakresie zwiększenia średniej wartości koszyka zakupowego. W 3 kw. 2016 r. łączna liczba zamówień zrealizowanych przez InBook S.A. zanotowała ponad 5% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. Zarząd Spółki bardzo dobrze ocenia miniony kwartał i liczy na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników finansowych w ostatnim kwartale 2016 r. W 3 kw. 2015 r. Spółka odnotowała stratę netto w kwocie 12 tys. zł, a wartość jej przychodów netto ze sprzedaży sięgnęła 993 tys. zł.
„Wzrost przychodów w III kwartale 2016 r. to efekt wyższej sprzedaży w dwóch grupach produktowych - książkach i zegarkach. Wartościowy i liczbowy wzrost sprzedaży zegarków spowodował znaczne zwiększenie wartości średniego zamówienia oraz poprawę rentowności. Od wielu miesięcy podtrzymujemy korzystny trend polegający na wzroście sprzedaży oraz ilości zamówień. Rosnąca liczba klientów bardzo nas cieszy, bo jest to efekt zarówno sprawnego działania firmy, jak i trafnej polityki marketingowej. IV kwartał tradycyjnie jest najlepszy dla naszej firmy i takie też są moje oczekiwania w tym roku.” - ocenia Jakub Dębski, Prezes Zarządu Spółki InBook S.A.
InBook S.A., dzięki współpracy ze swoim największym Akcjonariuszem - ABS Investment S.A., zainicjował współpracę ze spółką Outdoorzy S.A. i wprowadził do swojej oferty produkty oraz akcesoria o typowo sportowym przeznaczeniu. Spółka kontynuowała dalszą rozbudowę oferowanego asortymentu i na koniec września 2016 r. w ciągłej sprzedaży znajdowało się ok. 330 tys. produktów. Emitent bardzo mocno stawia także na sprzedaż zegarków i w tym celu nawiązuje współpracę z nowymi dystrybutorami oraz umacnia z dotychczasowymi, stale rozszerzając swojego portfolio produktowe w tym segmencie. Spółka bardzo dynamicznie rozwija swoją drugą nogę biznesową - sklep e-zegarki.pl, która pozwala jej generować wyższe marże i jest łatwiejsza w obsłudze. W celu przyspieszenia czasu realizacji zamówień oraz zwiększenia atrakcyjności tego sklepu InBook S.A. dokonał zakupu części kolekcji zwiększając tym samym stany magazynowe. Emitent rozważa także rozszerzenie swojej działalności o handel nieinternetowy.
„Sytuacja w firmie zmienia się w dynamiczny sposób. Od niedawna w ofercie mamy produkty związane ze sportem i zdrowiem. To efekt współpracy ze spółką Outdoorzy S.A., której znaczącym akcjonariuszem jest również ABS Investment. Zastanawiamy się aktualnie, jak maksymalnie efektywnie wykorzystać posiadane środki pieniężne i aktywa. Być może InBook S.A. zaistnieje również w handlu tradycyjnym.” - podsumowuje Prezes Dębski.
Na początku 2015 r. InBook S.A. przedstawił nową Strategię Rozwoju Spółki, która zakłada dalsze umacnianie własnej marki oraz budowanie silnej pozycji wśród średniej wielkości księgarni internetowych. Emitent planuje wykorzystać swoją znaczącą liczbę klientów do intensyfikacji komunikacji marketingowej oraz wprowadzania do sprzedaży nowych produktów, a także nowych grup asortymentowych w swoich sklepach internetowych. Ważny element nowej Strategii Rozwoju Spółki stanowi również zwiększenie budżetu marketingowego na promocję własnej marki. InBook S.A. będzie też dążył do pozyskania w perspektywie 3 lat silnego partnera branżowego albo przeprowadzenia połączenia z podmiotem o podobnej strategii rozwoju oraz skali biznesu.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki