Dobre wyniki Auto-Spa S.A.
- Utworzono: czwartek, 24, sierpień 2017 14:59
Spółka Auto-Spa S.A. zakończyła 2 kw. 2017 r. skonsolidowanym zyskiem EBITDA w wysokości 522 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży przekraczających 2.473 tys. zł. Emitent koncentruje swoje działania na zwiększeniu efektywności biznesowej sieci oraz na rozwoju innowacyjnego oprogramowania dedykowanego myjniom samochodowym - wwwwash.com.
Spółka w 2 kw. 2017 r. zwiększyła o 17% wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w porównaniu do 2 kw. 2016 r. Zysk EBITDA w ujęciu narastającym wyniósł w po dwóch kwartałach 2017 r. 1,24 mln zł, co stanowi 28,7% w stosunku do przychodów ze sprzedaży. W ujęciu narastającym nadwyżka pozostaje na zbliżonym poziomie do zysku EBITDA osiągniętego w analogicznym okresie 2016 r. i potwierdza stabilną rentowność na podstawowej działalności Spółki. Emitent dokonał spłaty części krótkoterminowego zadłużenia wynikającego z obligacji i pożyczek, a w jego miejsce pozyskane zostało długoterminowe finansowanie kredytowe, co wpłynie pozytywnie na strukturę czasową długu, płynność finansową Grupy oraz obniżenie jej kosztów finansowych. Zarząd Spółki pozytywnie ocenia wyniki finansowe i jest przekonany o słuszności wybranego kierunku rozwoju.
„Nasze przychody powinny w najbliższych kwartałach pozostawać na względnie stałym poziomie jeżeli chodzi o podstawową działalność Spółki. Zysk EBITDA kształtuje się nominalnie na poziomie zbliżonym do wyników z 2016 roku. Natomiast filarem biznesu w kolejnych okresach będzie rozwój sieci partnerów w ramach platformy i aplikacji „wwwash.com”. Docelowo przewidujemy, że popularyzacja tej platformy i wdrożony model biznesowy pozwolą na znaczące zwiększanie wartości Spółki.” - podkreśla Dariusz Ilski, Prezes Zarządu Spółki Auto-Spa S.A.
W czerwcu 2017 r. Auto-Spa S.A. podpisała umowę licencyjną z estońską spółką Barking Oü stając się tym samym wyłącznym sublicencjodawcą oprogramowania z zakresu Internet of Things, które jest dedykowane myjniom samochodowym. Emitent uzyskał prawa do udzielania sublicencji na użytkowanie aplikacji wwwash.com na terenie Polski, Czech oraz Ukrainy. Oprogramowanie to pozwala na podłączenie każdego rodzaju samoobsługowej myjni samochodowej do systemu „chmury”, co stwarza możliwość wdrożenia przez nie szeregu innowacyjnych funkcjonalności dla poszczególnych obiektów.
Aplikacja wwwash.com, z uwagi na swoją łatwość użytkowania, wygodę dokonywania płatności, możliwość uzyskiwania faktur w trybie on-line oraz uruchamiania programów lojalnościowych, stanie się w przyszłości podstawową formą „komunikacji klienta z myjnią”.
Wdrożenie wwwash.com oraz dołączanie do sieci kolejnych partnerów będzie istotnie wpływało na korzyści dla klientów detalicznych poprzez dostępność do szerokiej sieci myjni. Aplikacja wwwash.com spowoduje również korzyści dla partnerów sieci Auto-Spa, bowiem uzyskają oni możliwość użytkowania nowoczesnego rozwiązania płatniczego i kanału komunikacji sprzedażowej z klientem. Dodatkowo partnerzy sieci Auto-Spa będą mieli możliwość zwiększania skali przychodów. Korzyści będą wynikały z rosnącej grupy klientów wykorzystujących płatności mobilne, ale również z uwagi na wykorzystanie samej aplikacji jako narzędzia uczestnictwa w programach flotowych i lojalnościowych.
Auto-Spa S.A. przewiduje, że rozwój sieci partnerów i skali działania spowoduje docelowo konsolidację branży, co będzie prowadziło do wysokiej efektywności działania, uzyskiwanej zarówno w sieci własnej, jak i poprzez korzyści wynikające z oferowanych partnerom usług w ramach platformy wwwash.com.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki