SMT podpisuje umowę z IAM
- Utworzono: czwartek, 19, lipiec 2012 12:14
Zarząd spółki SMT Software S.A. poinformował o podpisaniu wartej 2,74 mln zł umowy z warszawskim Instytutem Adama Mickiewicza. Na mocy umowy spółka iAlbatros S.A. (w której SMT posiada prawie 56% akcji) będzie zapewniać pracownikom IAM zakwaterowanie w hotelach krajowych i zagranicznych. Posłuży do tego telefoniczne Centrum Obsługi Podróżujących iAlbatros. Planowane jest dokonanie ok. 5.000 rezerwacji i zakupów miejsc hotelowych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Kara umowna dla wykonawcy w przypadku niewłaściwej realizacji umowy wynosi 548 tys. zł. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosi natomiast jedną dziesiątą tej kwoty.
Przyjrzyjmy się uczestnikom całej transakcji. SMT to producent oprogramowania biznesowego, świadczący również usługi outsourcingowe. W 2011 roku przychody z outsourcingu stanowiły 68% przychodów firmy. Klientami SMT są firmy z branż takich jak telekomunikacja, finanse czy media. Firma wykonuje aplikacje dedykowane (w minionym roku 20% przychodów), systemy informacji przestrzennej (GIS), portale internetowe i oprogramowanie dla urządzeń mobilnych.
Wyniki firmy są bardzo dobre. Pierwszy kwartał 2012 roku zamknął się zyskiem netto równym 1,08 mln zł, co stanowi wzrost o 50% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011. W całym roku 2011 SMT wypracowało 4,1 mln zł zysku netto, zaś w 2010 było to 2,67 mln zł. Przychody wzrosły natomiast o 87% i wyniosły blisko 34 mln zł. Nic dziwnego, że zarząd spogląda w przyszłość z niemałym optymizmem.
iAlbatros to spółka oferująca system rezerwacji hotelowej dla klientów biznesowych. Jest to produkt z obszaru e-procurement, a więc taki, który łączy kupujących ze sprzedającymi (w tym przypadku: osoby wyjeżdżające z hotelami). W bazie systemu jest ponad 150 tysięcy hoteli (zarówno sieciowych, jak i niezależnych). Z oprogramowania można korzystać przez przeglądarkę internetową.
Instytut Adama Mickiewicza to finansowana z budżetu instytucja, której celem jest promocja polskiej kultury na świecie poprzez udział w międzynarodowych imprezach, rozszerzanie i tłumaczenie na inne języki bazy informacji o polskiej kulturze, organizację wydarzeń kulturalnych itd. W latach 2001-2010 Instytut Adama Mickiewicza zrealizował projekty promocyjne w 26 krajach na całym świecie.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki