Uboat-Line wyemituje obligacje
- Utworzono: wtorek, 28, sierpień 2012 10:00
Zarząd spółki Uboat-Line S.A. poinformował o podjęciu uchwały, na mocy której zostanie wyemitowana seria A obligacji tej firmy. Obligacji ma być maksymalnie 2,5 tysiąca o nominale 1000 zł każda, co daje łączną wartość 2,5 mln zł. Będą to obligacje odsetkowe, dwuletnie, na okaziciela, niezabezpieczone i zostaną zaproponowane 99 wybranym adresatom. Oprocentowanie będzie zależne od stopy WIBOR 3M, zwiększonej o marżę. Emisja dojdzie do skutku, jeśli objętych zostanie co najmniej 500 sztuk obligacji.
Emisja ma określony cel. Chodzi o zdobycie funduszy na zwiększenie środków obrotowych (zakup biletów na przeprawy promowe), refinansowanie faktoringu oraz rozszerzenie działalności frachtu morskiego. Spółka Uboat-Line zajmuje się bowiem obniżaniem kosztów transportu „door to door” w ten sposób, że znajduje dla klientów okazyjne (pod względem ceny) możliwości przepraw promowych dla samochodów ciężarowych i dostawczych na terenie Europy. Firma dokonuje więc rezerwacji takich przepraw, sprzedaży winiet i obsługi transportu intermodalnego (tj. przewozu samochodów ciężarowych pociągami). Można więc powiedzieć, że Uboat-Line funkcjonuje w sektorze transportu, spedycji i logistyki. Taka działalność przyniosła firmie 16,3 tys. zł zysku netto w roku 2011 (rozszerzonym o okres od 1 września 2010 roku, co wynika z faktu, że wtedy spółka rozpoczęła działalność) przy przychodach przekraczających 14,68 mln zł. Na sprzedaży firma poniosła jednak ponad 120 tys. zł straty.
A jak przedstawia się sytuacja po sześciu miesiącach roku 2012? Spójrzmy do opublikowanego niedawno raportu kwartalnego. Przychody ze sprzedaży wyniosły w drugim kwartale 5,6 mln zł (blisko trzy razy więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego), zaś w półroczu 11,72 mln zł (również prawie trzykrotny wzrost w stosunku rocznym). Firma wypracowuje już zysk na sprzedaży: kwartalny wyniósł 132,8 tys. zł, a liczony z dwóch kwartałów 298,5 tys. zł. Ostatecznie zysk netto za trzy miesiące ukształtował się na poziomie prawie 75 tys. zł, zaś półroczny przekroczył 206 tys. zł. Warto zauważyć, że pierwsze półrocze roku 2011 firma kończyła jeszcze ze stratą równą ponad 441 tys. zł.
Spółka posiada dwie spółki zależne: Oliwia Trans GmbH (Hamburg) oraz Nauti Yacht Club Sp. z o.o. (Warszawa), ale nie jest na razie zobowiązana do sporządzania sprawozdania skonsolidowanego. W drugim kwartale Uboat-Line podpisała m.in. umowę z DFDS Seaways, dużym armatorem z obszaru Kanału La Manche, a także rozwijała współpracę z Transeuropa Ferries. Polska firma wstąpiła także do European Freight Forwarders Assostiation (Zrzeszenia Spedytorów Międzynarodowych), co daje jej dostęp do sieci agentów nadawczo-odbiorczych tej organizacji.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki