• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Noteckie w Żabce

Browar Gontyniec, notowany na NewConnect od 4 lipca tego roku, poinformował o nawiązaniu współpracy ze spółką Żabka Sp. z o.o. z Poznania, która zarządza znaną chyba wszystkim siecią sklepów „Żabka”, a także nieco mniej znanymi sklepami „Freshmarket”.

Współpraca ma polegać na tym, że w sklepach obu sieci oferowane będą produkty browaru z Kamionki. Chodzi tu przede wszystkim o piwa Noteckie Jasne i Noteckie Ciemne. Są one produkowane przez wielkopolski Browar Czarnków, który został w grudniu 2010 roku zakupiony przez emitenta z NewConnect. Inny znany produkt Browaru Gontyniec to słynne piwo Gniewosz.

Warto wspomnieć o tym, jak przedstawiają się wyniki spółki za drugi kwartał roku 2012. Rzuca się w oczy m.in. dwukrotny wzrost kapitału własnego w stosunku rocznym (30 czerwca bieżącego roku wynosił on ponad 10,78 mln zł). Znacznie wzrósł także poziom aktywów trwałych (trzykrotnie: do 21,6 mln zł) i obrotowych (z 6,52 mln zł do 10,28 mln zł).

W drugim kwartale przychody spółki ze sprzedaży przekroczyły kwotę 5,925 mln zł, były więc o 4,7 proc. niższe niż w analogicznym okresie rok temu, ale za to przychody za całe półrocze wzrosły o 18,5 proc. (do 9,19 mln zł). Podobną zależność widzimy w przypadku zysku netto: ten z kwietnia, maja i czerwca był niższy od odpowiedniego dla zeszłego roku o jedną czwartą – ale zysk półroczny wyniósł 813 tys. zł, co stanowi wzrost roczny o ponad 13 proc.

Zarząd wyjaśnia w komentarzu, że pierwszych sześć miesięcy roku 2012 było okresem silnej konkurencji między producentami piwa, do tego stopnia, że „piwa z segmentu Premium osiągały rekordowo niskie ceny, poniżej 4 PLN / litr, co jest ewenementem rynkowym”. Niekorzystne dla browaru (i ogólnie dla producentów) były także działania sieci handlowych podejmowanie w związku z Euro 2012 (np. podwyżki cen za ekspozycję). Spowodowało to znaczne obniżenie rentowności sprzedaży piwa w pierwszym półroczu 2012 roku (zauważmy, że zysk Gontyńca na sprzedaży wyniósł w tym okresie 121 tys. zł wobec 422 tys. zł w pierwszych sześciu miesiącach roku 2011). Browar poprawiał jednak rentowność dzięki sprzedaży poprzez sieć własnych sklepów, co pozwala przynajmniej częściowo uniezależnić się od wielkich sieci handlowych. W drugim kwartale poszerzyła się także oferta firmy ( o piwa Gniewosz Bursztynowy i Gniewosz Złoty oraz o owocowe piwa Gniewosz).

W 2011 roku Spółka wypracowała przychód na poziomie niemal 18,5 mln zł i zakończyła rok zyskiem netto rzędu 1,9 mln zł. Na 2012 rok Spółka zakłada (według dokumentu informacyjnego) wypracowanie ponad 23 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,4 mln zł zysku netto.

B. Garga

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.