Śmiałe plany Open – Net
- Utworzono: środa, 02, październik 2013 12:43
Open – Net S.A. trudni się świadczeniem usług telekomunikacyjnych. Jest ona publicznym operatorem działającym w ramach telefonii stacjonarnej oraz właścicielem i operatorem usługi alteo. Wyniki Emitenta w pierwszym półroczu były lepsze niż rok wcześniej. Teraz Spółka przekazała swą strategię na przyszłe lata, która ma sprawić, że ulegną one dalszej poprawie. Akcje drożeją ponad 11 proc.
Spółka widzi przyszłość branży telekomunikacyjnej w dość jasnych barwach. Autorzy strategii zwracają uwagę, iż w przeciągu najbliższych lat powinniśmy mieć do czynienia m.in. z rozwojem sektora oraz sfery usług teleinformatycznych (za sprawą innowacyjnych rozwiązań technicznych i zmian w uwarunkowaniach prawnych), a także z dalszym rozwojem branżowych inwestycji telekomunikacyjnych, głównie poprzez budowę sieci światłowodowych.
Jednym z celów Open – Net ma być zdobycie pozycji widocznego na rynku podmiotu telekomunikacyjnego w zakresie możliwości technologicznych świadczenia usług, ilości posiadanych klientów, jakości obsługi kontrahentów i klientów oraz organizacji funkcjonowania Spółki. To jednak dopiero początek, bo w zamiarze Emitenta jest także zwiększenie wartości firmy oraz m.in. wzrost zadowolenia z pracy i integracja personelu z celami strategicznymi działania Spółki. Ta ostania kwestia miałaby z kolei wynikać z „satysfakcjonujących warunków organizacyjno – technicznych pracy, wysokości płacy oraz perspektywy zatrudniania, a także możliwości posiadania przez personel firmy walorów Spółki, zgodnie z przyjętym programem motywacyjnym”.
Emitent zamierza realizować inwestycje głównie na tych obszarach, gdzie obecnie nie ma nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej – chodzi przede wszystkim o małe miejscowości i zapewnienie ich mieszkańcom dostępu do mediów. Inwestycje te polegałyby na budowie na etapie tzw. ostatniej mili własnych sieci telekomunikacyjnych w technologii światłowodowej GPON. Skąd pomysł na małe miasta? Spółka stwierdza, że na terenach mocno zurbanizowanych silna konkurencja powoduje głównie relatywny spadek przychodów oraz duże fluktuacje klientów. Na terenach o mniejszym zaludnieniu taka sytuacja występuje w znacznie mniejszej skali.
Ogólna strategia jest dość złożona. Spółka chce bowiem pozyskać środki finansowe na realizację inwestycji infrastrukturalnych (głównie poprzez dotacje, kredyty oraz emisje obligacji). W planie jest również budowa, na terenie środkowej i południowej Polski, kilkunastu sieci telekomunikacyjnych, realizowanych we wspomnianej wcześniej technologii GPON (gigabitowa pasywna sieć optyczna), przy jednoczesnym zastosowaniu modelu FTTH (włókno światłowodowe do domu), które pozwolą pozyskać około 20 tys. klientów końcowych. Zamiarem Open – Net jest także generowanie średnich miesięcznych przychodów z jednego klienta w wysokości około 100 zł, po to aby w 2016 roku uzyskać łączne obroty na poziomie 25 mln zł. Emitent chce także zatrudnić odpowiednią kadrę, wdrożyć niezbędne systemy i procedury oraz posiadać właściwe zaplecze lokalowe i logistyczne. Spółka chciałaby także docelowo znaleźć się na parkiecie głównym GPW.
To kadra kierownicza i jej doświadczenie zgodnie z treścią dokumentu stanowią najcenniejszy zasób Spółki i klucz do realizacji zamiarów. Open – Net zakłada, że w najbliższych latach rodzimy rynek telekomunikacyjny w dziedzinie usług głosowych będzie wzrastał w ograniczonym stopniu. Spółka chce więc pozyskać nowych klientów poprzez inwestycje oraz zaoferowanie im nie tylko podstawowego pakietu usług, ale i wszelkich innych, jakie oparte są na transmisji danych. Ważnym czynnikiem ma być także to, że w kolejnych latach Unia Europejska zamierza przeznaczać duże środki na inwestycje umożliwiające wprowadzanie na rynek usług teleinformatycznych. Emitent wierzy także w koniec kryzysu gospodarczego. Ten ma spowodować, że inwestorzy będą bardziej chętni do inwestycji – głównie w podmioty z branży teleinformatycznej notowane na rynku publicznym.
Co w przypadku sytuacji kryzysowej? Wówczas Spółka dążyć będzie do ograniczenia i zrównoważenia wydatków z przychodami. Dzięki innowacjom technologicznym, produktowym, marketingowym i organizacyjnym podjęte zostaną działania w kierunku zatrzymania spadkowych tendencji i przygotowania warunków do odbudowy pozycji rynkowej oraz dalszego rozwoju.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki