Kwartalny zysk wyższy niż roczny
- Utworzono: piątek, 14, listopad 2014 12:22
Producent gier, Vivid Games, w samym trzeci trymestrze zarobił na czysto 823 tys. zł. Dla porównania, w całym 2013 roku wynik netto sięgnął 724 tys. zł.
Zarząd w liście do akcjonariuszy stwierdza, że dobre wyniki to efekt rosnącej sprzedaży produktów i coraz lepszej konwersji oraz monetyzacji użytkowników. Dodaje, że Spółka obecnie jest w trakcie realizacji kolejnej wersji gry „Real Boxing”, która ma trafić do sprzedaży już w przyszłym roku. Władze podkreślają także istotność wkroczenia w skład akcjonariatu Skarbiec TFI, co stanowi „kolejny dowód zaufania rynku kapitałowego”.
Co mówią liczby? Okazuje się, że rysuje się z nich bardzo optymistyczny obraz. W analizowanym okresie Vivid Games podliczył swój przychód na 3,95 mln zł, czyli poziom aż o 82 proc. wyższy r/r. Nawet pomimo oczywistego wzrostu kosztów, wyniki były zdecydowanie lepsze. Na działalności operacyjnej wykazano bowiem 851 tys. zł zarobku, czyli ponad pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej. W podobnym stopniu zwiększył się wynik netto, który wzrósł ze 126 do 823 tys. zł.
Kwartalny zarobek okazał się więc wyższy niż cały zysk z 2013 roku. W ujęciu skumulowanym sytuacja także prezentuje się bardzo dobrze. W tym roku, a konkretnie po jego dziewięciu miesiącach, Vivid Games ma już 9,5 mln zł przychodów, czyli 91 proc. więcej r/r. Zdecydowanie bardziej imponujące były więc również zyski – ten operacyjny wyniósł 1,8 mln zł wobec 398 tys. zł rok wcześniej, a na poziomie netto Emitent zarobił 1,68 mln zł, co oznacza ponad pięciokrotny wzrost r/r (marża netto wzrosła z 8,3 do 18,7 proc.)
Cieszyć może także spora poprawa przepływów netto, które wzrosły z 287 do 375 tys. zł, głównie dzięki poprawie cash flow operacyjnego z 98 do 382 tys. zł, a także znacznemu wzrostowi przepływów finansowych (wzrost z -149 do plus 978 tys. zł, za sprawą zaciągnięcia kredytów i pożyczek).
Istotny wpływ na zrealizowaną sprzedaż w trzecim kwartale miała publikacja gry „Godfire: Rise of Prometheus” w wersji na urządzenia iOS, aktualizacja i zmiana modelu biznesowego gry „Real Boxing” na iOS i publikacja tego produktu w wersji na platformie PC.
Na koniec analizowanego okresu Spółka dawała zatrudnienie 85 osobom w przeliczeniu na pełne etaty. Kluczowe pakiety akcji (po 29,95 proc.) kontrolują Remigiusz Kościelny oraz Jarosław Wojczakowski, czyli odpowiednio prezes i wiceprezes zarządu. Nieco mniej, bo 19,54 proc. walorów kontroluje GPV I Sp. z o.o. SKA, a do pozostałych inwestorów należy 20,57 proc. instrumentów (wliczając w to pakiet 4,98 proc. walorów TFI Skarbiec).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki