Od mediów do inwestycji?
- Utworzono: poniedziałek, 01, październik 2012 12:46
Ostatnimi czasy kilka spółek z „małej giełdy” informowało o zmianie przedmiotu działalności. Ciężko nie oprzeć się wrażeniu, że najczęstszą nową drogą obieraną przez firmy jest działalność typu venture capital. W ubiegły piątek tezę tę potwierdziła Reklamofon.pl S.A.
W drugiej połowie września, w tym artykule informowaliśmy o zmianach podjętych na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu z 17 września. Powołano wtedy m.in. pięciu nowych członków rady nadzorczej, a dotychczasowy skład odwołano. Uchwalono również emisję akcji serii D bez prawa poboru. Przekształcenia dotknęły również statutu Emitenta. Od teraz akcjonariusz posiadający ponad 50 proc. akcji spółki będzie miał prawo powoływania trzech członków rady nadzorczej, zaś Walne Zgromadzenie będzie mogło podejmować uchwały pod warunkiem, że będą brali w nim udział akcjonariusze reprezentujący ponad 50 proc. kapitału zakładowego.
To nie koniec zmian. 27 września nowym prezesem zarządu został pan Krzysztof Kozak, zastępując na tym stanowisku Piotra Surmackiego, który to złożył rezygnację. Co ciekawe, zmianie uległ również akcjonariat, bowiem ProxyAD S.A. zbyło ponad 4 mln akcji Emitenta (co stanowi ponad 50 proc. kapitału zakładowego) na rzecz Public Shell Advisory S.A. w organizacji. Ta następnie sprzedała sporą ich część na rynku NewConnect i ostatecznie posiada 1,2 mln akcji Spółki, co daje 13,88 proc. głosów na Walnym Zgromadzeniu.
Zmiana akcjonariatu i zarządu poskutkują również innymi nowościami, a mianowicie rozpoczęto prace zmierzające do wdrożenia nowego przedmiotu działalności. W ciągu 30 najbliższych dni ma zostać zwołane Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, wśród uchwał którego z dużym prawdopodobieństwem znajdą się propozycje zmiany nazwy na PCA Capital S.A. i rozszerzenia profilu działalności. Zaskoczenia nie ma, bo Reklamofon.pl S.A., już pod nową nazwą, ma przybrać formę funduszu venture capital zorientowanego na inwestowanie w spółki o charakterze innowacyjnym. Więcej szczegółów poznamy w raporcie bieżącym, który powinien ukazać się tuż po NWZA.
Emitent już jest w trakcie prac nam wspomnianymi celami. W piątek, po zakończeniu notowań, Spółka poinformowała o zbyciu systemu do obsługi połączeń telefonicznych sponsorowanych reklamą video dostępnych pod adresem www.reklamofon.pl wraz z domeną internetową za łączną cenę 200 tys. zł netto. Dodatkowo, odwołane zostały wszystkie prognozy finansowe na ten rok zamieszczone w dokumencie informacyjnym. Przypomnijmy, że Reklamofon.pl S.A. planowała uzyskanie 2,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i 499 tys. zł zysku netto. W drugim kwartale 2012 roku spółka poniosła stratę netto w wysokości blisko 110 tys. zł, co daje prawie 185 tys. zł straty za pierwszych sześć miesięcy. Półroczne przychody ze sprzedaży wyniosły 1,092 mln zł.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to Spółka do niedawna działająca w obszarze usług umożliwiających indywidualnemu użytkownikowi wykonywanie darmowych połączeń telefonicznych ze stacjonarnego telefonu domowego lub biurowego z dowolnym stacjonarnym numerem krajowym lub zagranicznym w najbliższym czasie przeobrazi się w fundusz typu venture capital. Wcześniej na podobny krok zdecydowały się m.in. Apache Quest S.A. (obecnie Venturion Investment S.A.) oraz MW Tenis S.A. (Silva Capital Group S.A.).
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki