Oto plany Reklamofon.pl i wyniki za trzeci kwartał
- Utworzono: środa, 14, listopad 2012 11:37
Spółka Reklamofon.pl S.A. już wkrótce najprawdopodobniej działać będzie pod nową nazwą. Za niespełna dwa tygodnie odbędzie się bowiem Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy. Wśród projektów uchwał, które będą głosowane, znajduje się m.in. propozycja zmiany nazwy na PSA Capital S.A. Wczoraj Emitent poinformował również o przyjęciu nowej strategii działalności.
Niedawno zmienił się m.in. prezes spółki, a sądząc po fakcie, iż głównym akcjonariuszem jest Public Shell Advisory S.A. (w skrócie PSA), zmiana nazwy zostanie przegłosowana. Od jakiegoś czasu wiadomo również, że dotychczasowa działalność zamieni się najprawdopodobniej w fundusz typu venture capital. Właśnie do tego odnosi się w głównej mierze najnowszy komunikat Spółki. Jak Emitent ma działać w nowej formie?
Wcześniej Reklamofon informował już o rozpoczęciu procesu analizy wariantów budowy portfela inwestycyjnego. Jak dowiadujemy się z raportu – „stopień zaawansowania negocjacji pozwala na stwierdzenie, że Zarząd dokona publikacji raportów o zawarciu istotnych umów jeszcze w 2012 r.”. Celem Spółki będzie selekcjonowanie portfela pod kątem, co brzmi dosyć enigmatycznie, „poprawy bezpośredniego otoczenia gospodarczego Spółki”, wpisania się w misję NewConnect w wyniku inwestowania w małe i średnie przedsiębiorstwa oraz nabycia udziałów lub akcji w innowacyjne podmioty.
Spółka nie przywiązuje również znaczenia do faktu, czy podmiot wchodzący w skład jej portfela będzie spółką publiczną czy prywatną. W przypadku tych pierwszych, jeżeli będzie to koniecznie, zostanie im zaoferowana możliwość pomocy w upublicznieniu (czemu może również towarzyszyć pozyskanie kapitału z emisji akcji lub obligacji). Preferowanymi spółkami będą małe i średnie przedsiębiorstwa w sektorze „Life Science” oraz „TMT” (technologie, media i telekomunikacja). Środki Emitenta nie pozwalają bowiem na przejmowanie pakietów atrakcyjnych, dużych podmiotów. Dalsze założenia nie odbiegają raczej od zwyczajowo podawanych w tego typu komunikatach. Dowiadujemy się bowiem, że Spółka „zamierza być aktywnym akcjonariuszem” (chociaż preferowane są udziały mniejszościowe, ale nie wykluczone jest nabywanie pakietów kontrolnych) oraz dążyć będzie do „szerszego niż jednorazowy dopływ kapitału”.
Na zbliżającym się NWZA, o którym wspominaliśmy już również na początku, głosowane będzie także podwyższenie kapitału zakładowego i scalenie akcji w stosunku 5:1. To właśnie środki z tego procesu mają pomóc w budowie portfela o wspomnianej charakterystyce. Druga kwestia, czyli połączenie akcji ma zdaniem zarządu „przyczynić się do stabilizacji kursu” i będzie korzystne dla „akcjonariuszy myślących o długoterminowym zaangażowaniu w Spółkę”.
Zgodnie z harmonogramem Reklamofon.pl S.A. (a wkrótce najpewniej PSA Capital) przekazała dziś swój raport za trzeci kwartał 2012 r. W liście do akcjonariuszy nowy prezes zarządu Krzysztof Kozak stwierdza, że „przełomowe dla działalności Spółki wydarzenia miały miejsce na trzy dni przed końcem okresu objętego raportem”. Zamknięcie subskrypcji akcji serii D głównym akcjonariuszem stała się Public Shell Advisory S.A. W dalszej części listu prezes powtarza jednak treść nowej strategii opublikowanej w komunikacie. Jak więc w minionym okresie ukształtowały się wyniki? W samym trzecim kwartale Reklamofon.pl wygenerował przychody na poziomie 35 tys. zł i chociaż był to większy wynik niż rok wcześniej, zarówno w ujęciu kwartalnym jak i jednostkowym, to (podobnie jak wcześniej) w pozycjach wyników pojawia się znak „-„. W okresie od lipca do września strata netto wyniosła bowiem 606 tys. zł, a narastająco sięga już 791 tys. zł (tutaj rok wcześniej wypracowany był zysk na poziomie 117 tys. zł).
Spory skok zanotował kapitał własny, z 256 tys. zł do 3,26 mln zł wzrosły również należności krótkoterminowe, a zobowiązania skurczyły się z 306 do 80,7 tys. zł. Stan środków pieniężnych był nadal relatywnie mały i na 30 września 2012 r. wykazano go w kwocie niecałych 1,7 tys. zł.
Warto jednak powtórzyć, że raport kwartalny obejmuje jeszcze okres, w którym doszło do zmiany akcjonariatu i zarządu. W tym czasie podjęto również kroki w celu zmiany strategii prowadzonej działalności. W związku z tym, wyniki odzwierciedlają „podwyższenie kapitału” oraz „spłatę zobowiązań, a nie bieżące skierowane na budowanie własnego portfela inwestycyjnego”. Istotnie na wyniki wpłynęła także sprzedaż systemu do obsługi połączeń telefonicznych z domeną www.reklamofon.pl za 200 tys. zł.
Chociaż zaprezentowane wyniki przedstawiają, zdaniem zarządu, „mało poglądowy obraz sytuacji Emitenta” to do końca września władzom udało się osiągnąć planowany efekt w postaci zminimalizowania zobowiązań. Te, które pozostały, „także zostały spłacone”.
Spółka już wcześniej odwołała prognozy finansowe (publikowane przez poprzedni zarząd) na ten rok.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2804 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki