O tym zdecydowali akcjonariusze Reklamofon
- Utworzono: wtorek, 04, grudzień 2012 09:49
Spółka Reklamofon.pl S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect 19 czerwca tego roku. Jej działalność skupiała się w obszarze usług umożliwiających indywidualnemu użytkownikowi wykonywanie darmowych połączeń telefonicznych ze swojego stacjonarnego telefonu domowego lub biurowego z dowolnym stacjonarnym numerem krajowym lub zagranicznym, bez potrzeby instalacji dodatkowego oprogramowania czy zakupu dodatkowego sprzętu. W międzyczasie wyświetlane były reklamy, które były źródłem przychodów Emitenta.
Taka działalność to już jednak najwidoczniej przeszłość. Już wcześniej (m.in. tutaj) informowaliśmy o planowanych zmianach w Spółce, a wczoraj zostały one uchwalone na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu. Co więc ostatecznie postanowiono?
W akcjonariacie Reklamofon aż 78,39 proc. akcji należy obecnie do Public Shell Advisory S.A. Zmienił się prezes zarządu (nowym został Krzysztof Kozak), a nowy inwestor wiązać się będzie również z przyjęciem nowego profilu działalności. W połowie listopada zarząd Emitenta poinformował nawet o przyjęciu nowej strategii działania. Specjalnym zaskoczeniem nie jest fakt, że Reklamofon ma przekształcić się w fundusz typu private equity (oczywiście już pod nową nazwą). Jak wskazywały wówczas władze Spółki, pierwsze inwestycje dotyczące budowy portfela zostaną najpewniej dokonane jeszcze w tym roku. W kręgu zainteresowań mają się zatem znaleźć innowacyjne podmioty z sektora „Life Science” i „TMT” („wpisujące się w misję rynku NewConnect”) oraz - co ważne - większego znaczenia nie będzie ż miało to, czy będą to podmioty publiczne, czy też nie.
Zatwierdzone wczoraj przez akcjonariuszy zmiany są dosyć szerokie. Jeden członek rady nadzorczej został odwołany, ale w jego miejsce powołano nową osobę. Uchwalona została również operacja scalenia akcji. W efekcie tego procesu wartość nominalna wszystkich walorów (A,B,C i D) wzrośnie z 10 do 50 groszy. Proporcjonalnie zmniejszy się liczba papierów, z 40 mln do 8 mln. Co ważne, wszystkie dotychczasowe serie zostaną zastąpione przez nową oznaczoną jako seria E, a wysokość kapitału zakładowego nie ulegnie zmianie. Wszelkie ewentualne niedobory scaleniowe zostaną uzupełnione przez większościowego akcjonariusza – Public Shell Advisory S.A. (PSA), a sama uchwała wejdzie w życiu po wyznaczeniu pierwszego dnia notowania akcji serii D.
O ile, za pomocą połączenia akcji, kapitał zakładowy nie ulegnie zmianie, to kolejna uchwała zatwierdza jego podwyższenie. Przechodząc do konkretów, uchwalona emisja prywatna akcji 4 mln akcji serii F, ma spowodować wzrost kapitału o maksymalnie 2 mln zł (do nie więcej niż 6 mln zł). Cena emisyjna nowych instrumentów została określona na 0,6 zł, a wszystkie umowy ich objęcia mają zostać zawarte maksymalnie do 30 września 2013 roku. Ważna kwestia to fakt, iż obecni posiadacze papierów zostali pozbawieni prawa poboru. W przekazanym uzasadnieniu zarząd stwierdza, że taka decyzja leży w interesie Spółki. Dodatkowo, zamierzeniem jest powiększenie kręgu inwestorów.
Kapitał zakładowy wynosić więc będzie nie więcej niż 6 mln zł i składać się będzie z:
- 8.000.000 akcji serii E,
- nie więcej niż 4.000.000 akcji serii F (wszystkie o nominale równym 0,5 zł).
Nowe akcje mają również docelowo zostać zdematerializowane i znaleźć się w obrocie na NewConnect.
Zgodnie z zamierzeniami, jednogłośnie podjęta została decyzja dotycząca zmiany nazwy na PSA Capital S.A., a siedziba Spółki przeniesiona zostanie do Wrocławia.
Pod koniec listopada firma Reklamofon.pl S.A. (jako jedna z 14 podmiotów) została zobligowana przez Giełdę Papierów Wartościowych do sporządzenia analizy finansowej, gospodarczej i perspektyw dalszego prowadzenia działalności.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki