Szerokie zmiany w Mobile Factory?
- Utworzono: poniedziałek, 10, czerwiec 2013 06:00
O tym, że 28 czerwca tego roku odbędzie się walne zgromadzenie w Mobile Factory S.A. wiadomo było już od jakiegoś czasu. Teraz jednak Spółka poinformowała o nowych uchwałach zgłoszonych przez akcjonariusza.
Żądanie zostało wystosowane przez Instytut Biznesu Sp. z o.o., czyli podmiot, który według ostatniego raportu kwartalnego posiadał 19,98 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Wnioskuje on konkretnie o scalenie akcji i zmianę statutu z tym związaną. Swój wniosek umotywował zwiększeniem płynności akcji Spółki, dla których obecnie zmiana kursu nawet o 1 grosz skutkuje stosunkowo sporą procentową zmianą kursu. W efekcie powoduje to awersję potencjalnych inwestorów, którzy mogą rzadziej akceptować kilkunastoprocentową barierę zmiany kursu akcji „w obrębie minimalnego przedziału cenowego”.
Przechodząc do konkretów chodzi o połączenie każdych dotychczasowych 25 akcji w jedną. Wówczas nominał każdego waloru wzrósłby z 0,1 do 2,5 zł, a liczba wszystkich instrumentów miałaby spaść z 42 do 1,68 mln sztuk. Kapitał zakładowy oczywiście pozostałby na takim samym poziomie. Wszystkie dotychczasowe serie (A,B,C,D i E) zostały zamienione w nową serię - oznaczoną literą „F”.
Nadchodzące zgromadzenie będzie zatem dosyć istotne. Przypomnijmy, że z rady nadzorczej Spółki odwołany ma zostać jeden członek. W planie jest także powołanie czterech osób w jej szeregi.
Z Wrocławia do Warszawy przeniesiona ma również zostać siedziba Spółki. Rozszerzony ma także być przedmiot działalności. Do odpowiedniego paragrafu statutu dodane mają zostać m.in. takie punkty jak „sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach”, „sprzedaż detaliczna wyrobów związanych z kulturą i rekreacją prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach”, „działalność związana z organizacją targów, wystaw, kongresów”, „działalność wspomagająca edukację” czy „działalność bibliotek, muzeów oraz pozostała działalność związana z kulturą”.
Kilka dni temu Spółka informowała również o zawarciu umowy z Radosławem Majdanem – byłym polskim piłkarzem. Usługi będące jej przedmiotem mają być wykonywane „na potrzeby przygotowania aplikacji i gier komputerowych o tematyce sportowej przeznaczonych na telefony komórkowe i tablety”. Mają one m.in. zawierać adnotacje na temat współpracy i informacje o wdrożeniu autorskich pomysłów eksperta. Radosław Majdan ma także wesprzeć Spółkę doradztwem marketingowym i PR. Dodatkowo strony „nie wykluczają bezpośredniego zaangażowania kapitałowego w Spółkę oraz wejście w skład organów decyzyjnych”.
W I kwartale Emitent zanotował zaledwie 7 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 13 tys. zł straty netto.
Mobile Factory S.A to studio developerskie. Specjalizuje się w tworzeniu aplikacji mobilnych na smartfony oraz tablety.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki