IMS chce kolejnych przejęć
- Utworzono: czwartek, 11, lipiec 2013 06:02
Grupa Internet Media Services to międzynarodowy dostawca usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży, które to mają na celu uatrakcyjnienie miejsca sprzedaży oraz wzrost sprzedaży reklamowanego asortymentu. Aktualnie Grupa zrzesza IMS S.A., jako podmiot dominujący, Tech Cave Sp. z o.o. oraz Videotronic Media Solutions Sp. z o.o. Już wkrótce grono to może się powiększyć.
Zarząd IMS poinformował bowiem, że zamierza przejąć dwa kolejne podmioty działające na rynku reklamowym. W tej sprawie podpisano już listy intencyjne, których przedmiotem jest kwestia sprecyzowania objęcia pakietów kontrolnych w tych firmach, a także zasady współpracy już po fuzji. Jak czytamy w komunikacie – transakcja ma na celu „rozszerzenie portfolio usług Grupy Kapitałowej IMS i dotarcie z szerszą ofertą do większej liczby klientów, a w konsekwencji wzrost przychodów i zysków Grupy IMS”.
Pierwsza ze spółek spośród tych, które są przedmiotem zainteresowania notowanej w NC Lead firmy, specjalizuje się w organizowaniu eventów oraz wydarzeń specjalnych. W komunikacie znajduje się informacja, iż trudni się ona przygotowaniem i realizacją imprez związanych z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, a także m.in. programami lojalnościowymi i konferencjami. W jej portfolio znajdują się takie firmy jak Carslberg Polska, Hotel Sheraton, GlaxoSmithKline czy RedBull. W I kwartale uzyskała ona ponad 1 mln zł przychodów ze sprzedaży i zanotowała 85 tys. zł EBITDA oraz 60 tys. zł zysku netto.
Drugi podmiot to spółka znacznie młodsza i z mniejszymi przychodami. Mowa tu o Asap Agency, która w pierwszym półroczu działalności (grudzień 2012 – maj 2013) zanotowała 149 tys. zł obrotów, 25 tys. zł EBITDA i 16 tys. zł wyniku netto. Firma przygotowuje realizację kampanii ATL, BTL i Interactive, zaczynając od strategii, poprzez kreację i implementację projektu. Wedle zarządu IMS, jej portfolio klientów tworzą głównie firmy z branży FMCG.
Kluczowe decyzje w sprawie połączenia mają zapaść do końca tego roku. Już na przełomie lipca i sierpnia zaplanowano rozpoczęcie procesu due dilligence.
To nie pierwsza tego typu informacja ostatnimi czasu. Niecały miesiąc temu informowaliśmy już, że IMS zamierza połączyć swe siły z innym notowanym na NewConnect podmiotem, a konkretnie M4B S.A. Oba przedsiębiorstwa zapewniają, że widzą możliwości szerokich synergii, a ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze do końca października tego roku.
Na początku lipca Emitent informował także o zawarciu 3-letniej umowy na dostawę usług abonamentowych audio w sklepach kontrahenta na terenie Polski, Czech, Węgier, Słowacji i Rumunii. Przychody z jej tytułu mają wynieść około 880 tys. zł.
W pierwszym trymestrze tego roku Grupa IMS zarobiła na czysto 358 tys. zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 483 tys. zł dwanaście miesięcy wcześniej. Wzrosły jednak przychody ze sprzedaży, które wykazano w kwocie 7,2 mln zł, co oznaczało niemal 5 proc. wzrost w relacji r/r.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki