200 tys. zł dla InPoint
- Utworzono: czwartek, 26, wrzesień 2013 06:00
Koncentrująca się na realizacji projektów z segmentu usług świadczonych przez Internet – InPoint S.A. przekazała komunikat o zakończeniu subskrypcji prywatnej papierów serii I. Z emisji pozyskała 200 tys. zł.
Walne zgromadzenie z 28 czerwca było dla akcjonariuszy InPoint dość pracowite. Oprócz standardowych uchwał, głosowano bowiem również nad podwyższeniem kapitału zakładowego bez prawa poboru oraz kwestią dematerializacji nowo wyemitowanych papierów. Wtedy właśnie zdecydowano, że Spółka wyemituje maksymalnie 500 tys. sztuk akcji serii I, a wysokość kapitału wzrośnie dzięki temu o 50 tys. zł (do 652.533,50 zł). Już wówczas wiadomo było, że cena emisyjna nowych akcji wyniesie 0,4 zł, a kwestie ich objęcia miały zostać „dopięte” do końca listopada tego roku.
Subskrypcja doszła do skutku. Emitent poinformował, że dwóch inwestorów zdecydowało się objąć całą dostępną pulę. Nabyli oni 500 tys. sztuk instrumentów po 0,4 zł za sztukę, co oznacza, że Spółka pozyskała w ten sposób 200 tys. zł. Większą część walorów (408.500 sztuk) nabyła LST Capital S.A., czyli dotychczasowy główny akcjonariusz Emitenta.
Ostatnie tygodnie okazały się dość intensywnym okresem zarówno jeśli chodzi o Spółkę, jak też i o jej kurs. Dość powiedzieć, że jeszcze na początku sierpnia tego roku papiery wyceniano zaledwie na 0,16 zł, czyli najniżej w historii firmy. Od tego czasu akcje zdążyły jednak podrożeć ponad sześciokrotnie i wczoraj kosztowały nawet 0,98 zł. W samym przedsiębiorstwie także doszło do kilku zmian. 12 września z fotela prezesa zrezygnował Kamil Kuchta, który jako przyczynę takiej decyzji podał konieczność skoncentrowania się na innych planach zawodowych, uniemożliwiających mu szefowanie w Spółce. Jego miejsce zajął Piotr Woźniak, który w okresie 2011-2012 był m.in. wiceprezesem LST Capital S.A., czyli jak wspominaliśmy wyżej, głównego akcjonariusza. Jest również członkiem rady nadzorczej m.in. w LZMO S.A., a więc podmiocie również notowanym na NewConnect. Jego wybór związany był również z nową strategią Spółki, zakładającą także realizację projektów inwestycyjnych niezwiązanych z rynkiem e-commerce. Zaszło również kilka zmian w radzie nadzorczej.
Tegoroczne wyniki z pierwszego półrocza były znacznie lepsze od tych sprzed roku. Obroty wzrosły dość nieznacznie – z 102 do 117 tys. zł – ale sporej poprawie uległy wyniki. Zamiast 175 tys. zł straty na sprzedaży, pojawiło się 25 tys. zł zysku, a zamiast 170 tys. zł straty netto, rachunek zysków i strat wykazał 96 tys. zł dodatniego wyniku.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki